צלי רשף מנסה למחוק את כתר מהבורסה - בפעם השלישית

הצעתו של איש העסקים, באמצעות חברת ארלדן, עומדת על מחיר של 12.9 שקל למניה ■ מתחילת השנה השלימה מניית כתר זינוק של יותר מ-70% ומשקפת לחברה שווי של כ-100 מיליון שקל

איש העסקים צלי רשף ממשיך בניסיונותיו למחוק את מניית כתר הוצאה לאור  מהמסחר בבורסה. הבוקר (ה') פרסם רשף, באמצעות חברת ארלדן שבשליטתו, הצעת רכש נוספת למניות המיעוט בכתר הנוקבת במחיר של 12.9 שקל למניה - גבוה ב-5% ממחיר הצעת הרכש הקודמת שפרסם בחודש שעבר וגבוה בכ-8% משווי המניה הבוקר, שהגיבה להצעה בעלייה דומה. בסך הכל מציעה ארלדן לרכוש כ-14% ממניות כתר בהשקעה כוללת של כ-15 מיליון שקל. מועד ההיענות האחרון נקבע לעוד שבועיים (10.11).

הצעתו הנוכחית של רשף היא השלישית המתפרסמת למניות כתר תוך פחות מחודשיים. בתחילת ספטמבר הציע רשף לרכוש את מניות הציבור בכתר במחיר של 11.1 שקל למניה - שהיה גבוה אז ב-14% משוויה בבורסה. מאז (עם העליות היום) טיפסה מניית כתר ביותר מ-30%, מתחילת השנה היא משלימה זינוק של יותר מ-70% ומשקפת לחברה שווי שנע סביבות 100 מיליון שקל.נציין כי בניסיון השני חסרה לארלדן היענות של פחות מ-1% ממחזיקי מניות הציבור כדי להצליח במהלך, שהיה מביא אותה להחזקה של 95% ממניות כתר, המאפשר לבצע רכישה כפויה ומחיקה מהמסחר.

מחיקה ממסחר או מכירת מניות

בחודש יולי האחרון הודיעה הבורסה לכתר כי "אינה עומדת בכללי השימור של הבורסה היות ושיעור החזקות הציבור במניות החברה נמוך מ-15%", והעניקה לה ארכה עד סוף השנה לעמוד בכללי השימור, כך שבארלדן מתכננים, במקרה בו הצעת הרכש לא תתקבל, למכור מניות ולהגדיל את שיעור החזקות הציבור.

עוד טרם לגל הצעות הרכש הנוכחי, ניסתה ארלדן כבר ב-2012 למחוק את כתר מהמסחר בבורסה, אולם המהלך נכשל. המכשול אז, התברר בדיעבד, היו מניות כתר שהחזיק המתחרה, עודד מודן, אשר לא נענה לאותה הצעה. לאחרונה רכשה כתר כ-5% מהון המניות שלה שהחזיק מודן תמורת כ-4 מיליון שקל, במסגרת עסקה בה מכרה לו את עסקי ההוצאה לאור שלה (כתר ספרים) תמורת 21 מיליון שקל. לאחר העסקה עם מודן הופסקה הפעילות בתחום ההוצאה לאור ובבעלותה של כתר נותרו בית הדפוס שלה ונכס נדל"ן בירושלים.

בעלי המניות רוצים יותר

נראה שמה שהכשיל את המחיקה של כתר מהמסחר, הוא רצונם של חלק מבעלי מניות המיעוט לקבל תמורה גדולה יותר, לאחר שהחברה חתמה לאחרונה על הסכם אופציה למכירת המגרש שבבעלותה בשטח של 13,239 מ"ר ברחוב בית הדפוס 16 בירושלים תמורת 105.9 מיליון שקל.

האופציה, עבורה שילם הרוכש כ-5.3 מיליון שקל, ניתנת למימוש במשך 15 חודשים ולאחר מכן יוכל הרוכש להאריך אותה בעוד שתי תקופות של 4 וחצי חודשים, תמורת 5.3 מיליון שקל וכ-8 מיליון שקל בהתאמה. אם האופציה תמומש, תרשום כתר רווח של 19 מיליון שקל.