צה"ל פשט על בית המחבל מהפיגוע בבית אל, אחיו נעצר

כוחות צה"ל פשטו אתמול על ביתו של איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים שביצא את פיגוע הירי במחסום פוקוס מצפון לרמאללה ■ אחיר של המחבל נעצר, והוחרמו אישורי העבודה של משפחתו

דקירה, פיגוע / צילום: רויטרס
דקירה, פיגוע / צילום: רויטרס

כוחות צה"ל פשטו הלילה על ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי אתמול במחסום פוקוס בקבטיה מצפון לרמאללה. הכוחות עצרו את אחיו והחרימו את היתרי העבודה של בני משפחתו.

המחבל פתח באש לעבר קבוצת חיילים במחסום, אחד מהחיילים נפצע בינוני ושניים נוספים במצב קל. המחבל נורה על ידי הכוח שהיה במחסום - וחוסל. על-פי כמה מהדיווחים, המחבל שביצע את הירי לכיוון החיילים הוא איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

"כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 20 בהכרה מלאה", סיפר פראמדיק מד"א דוד דלפן שטיפל בפצועים. "בשיתוף כוח רפואה של צה"ל שהיה במקום הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים, והוא פונה לבית החולים כשהוא במצב קשה. לאחר מכן התייצב מצבו. שני צעירים נוספים כבני 20 נפצעו באורח קל בגפיים כתוצאה מנתזים, הענקנו להם טיפול רפואי בשטח ולאחר מכן פינינו אותם לבי"ח במצב קל".

בנוסף, במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל בשיתוף עם לוחמי משמר הגבול באיו״ש ובבקעה 10 מבוקשים. 7 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון.