נעילה שלילית באירופה; מניית BP צנחה למרות דוחות טובים

המסחר באסיה ננעל בעליות ■ פנסוניק צנחה ■ הונדה, SHELL ו-BP ריכזו עניין על רקע פרסום הדוחות הרבעוניים ■ הריבית ביפן ואוסטרליה נותרה ללא שינוי

בורסות אסיה סין יפן / צילום: רויטרס
בורסות אסיה סין יפן / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') במגמה שלילית, לאחר שאתמול ננעלו בירידות. השוק מתנודד לאחר ההתפתחויות שהעיבו על סוף השבוע, במהלכו הכריז ראש ה-FBI ג'יימס קומי על חידוש החקירה נגד המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילארי קלינטון, ועל בחינת כ-650 אלף תכתובות דואר אלקטרוני.

 

המסחר בבורסות אסיה נסגר בעליות. הלילה פרסמו הבנק המרכזי של יפן והבנק המרכזי של אוסטרליה שהחליטו להותיר את הריבית ללא שינוי חודש נוסף. 

 

מניית SHELL  ריכזה עניין, לאחר  שחברת האנרגיה האנגלית-הולנדית העוסקת בנפט ובגז טבעי פרסמה את הדוחות שלה, שחשפו רווחים גבוהים מהצפוי. 

למרות ש-BP  דיווחה על דוחות טובים מהתחזיות עם רווח של 1.62 מיליארד דולר, בזמן שהצפי עמד על 686 מיליון דולר, המנייה שלה צנחה. מניית Virgin Money ריכזה עניין לאור פרסום רווחיה ברבעון השלישי.

מניית הונדה ירדה בכ-1.5% למרות שהחברה דיווחה על תוצאות רבעוניות טובות. החברה דיווחה על ביקושים חזקים בסין מה שהביא אותה להעלות את תחזיות הרווח שלה וההכנסות לשנת 2016 כולה. להערכת החברה הרווח הנקי השנתי יגדל ב-6% ויסתכם בכמעט 4 מיליארד דולר. למרות ההודעה של החברה, המשקיעים באסיה חלוקים אודות היכולת של החברה לחזור לרמות הרווחיות הגבוהות שאפיינו אותה בשנים האחרונות מה שמקרין באופן שלילי על המניה.

מניית פנסוניק ירדה לאחר שהחברה חתכה את תחזית המכירות השנתית שלה בכ-21% לרמה של 2.33 מיליארד דולר.