יבואני רכבי הפאר הגדילו מלאי לקראת ביטול הטבת המס

כלמוביל כבר ייבאה לארץ עשרות רבות של מכונית הפאר S500 "פלאג אין", שנמכרו בשיווק שקט ללקוחות ■ ב.מ.וו נערכת עם מלאים גדולים בארץ ■ הערכות: ינואר הקרוב יהיה שובר שיאים

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בוחנת כיום רשות המסים את האפשרות להגביל בחודש ינואר הקרוב את הטבת המס הירוק, שמוענקת לכלי רכב היברידיים-נטענים ("פלאג-אין") ולהעניק אותה רק לדגמים שמחירם מתחת ל-300 אלף שקל.

אולם בינתיים נראה כי הסוסים כבר בורחים מהאורווה. כהכנה לקראת שינוי המס האפשרי נחתו בארץ בשבועות האחרונים כמויות גדולות מאד של רכבי פאר היברידיים נטענים, כאשר המלאי של חלק מהדגמים שקול להיקף המכירות החזוי של שני הרבעונים הראשונים של השנה הבאה לפחות בדגמים הללו.

חברת כלמוביל כבר ייבאה לישראל משלוח של עשרות רכב פאר היברידיים-נטענים מדגם S500 "פלאג-אין", שעד כה לא שווקו בארץ ביבוא סדיר. מדובר בגרסה עם מנוע בנזין, מנוע חשמלי וסוללה, שמייצרת הספק של 442 כ"ס ומסוגלת לנוע עד כ-35 קילומטר על חשמל בלבד, לאחר טעינת הסוללה מהרשת הביתית. כמעט כל המכוניות במלאי כבר הוזמנו על ידי לקוחות למרות שמחירו הרשמי של הרכב בארץ טרם נקבע. יצוין כי מחירו של הרכב בחו"ל, ללא הטבת מס, יקר מזה של ה-S500 הרגילה אולם תודות להטבת המס על רכבי הפלאג-אין בישראל (כ-20% מס קניה בלבד) היא תוצע ללקוחות במחיר זול יותר או מקביל לגרסאות הבסיס של ה-S קלאס.

כך, גם דלק רכב הקדימה לייבא לישראל משלוח גדול של כלי רכב היברידיים נטענים, שעשויים להיות משוחררים עוד לפני השינוי בתקנות בינואר, אם אכן יתרחש. דלק רכב השיקה השבוע מספר דגמי פלאג אין ביניהם גרסה היברידית-נטענת של ב.מ.וו סדרה 3, שיכולה לנוע למרחק של עד 40 קילומטר על חשמל בלבד עם רמת אבזור גבוהה ומחיר של כ-290 אלף שקל. החברה גם החלה בשיווק של גרסה היברידית-נטענת של ה- X5 המפואר, עם פוטנציאל נסיעה של עד 30 קילומטר על חשמל בלבד. מחירה יתחיל ב-495 אלף שקל. הגרסאות ההיברידיות הנטענות מגיעות עם עמדת טעינה לבית הלקוח או לעבודה.

גם בוולבו קיים כיום צבר הזמנה מאסיבי לגרסת ה- T8 ההיברידית הנטענת של רכב הפנאי XC90 , כאשר בחברה קיים לחץ לשחרור כלי הרכב לפני ינואר, למקרה שיחול שינוי במיסוי. מרשות המסים נמסר היום בתגובה כי "טרם התקבלה החלטה בנושא".

 

בתוך כך העריכו היום (ה') גורמים בענף הרכב כי מסירות חודש ינואר הקרוב צפויות לשבור את שיא המכירות החודשי, שנקבע בשנה שעברה על כ-36 אלף כלי רכב וייתכן שיחצו את קו ה-40 אלף, בכפוף ליכולות הלוגיסטיות של מערך המסירה וההובלה. יבואנים רבים כבר מחזיקים כיום בצבר הזמנות מוקדם מסיבי של לקוחות, ששילמו מקדמה כדי להבטיח את המחירים הקיימים לפני השינוי בתקנות המיסוי הירוק. בחלק מהדגמים קיימות רשימות המתנה למשלוחים, שיגיעו בפברואר.