קרן איתן רכשה את השליטה בחברת רבדיון בעשרות מיליוני שקלים

רבדיון מייצרת מוצרי פלסטיק משוריין, פועלת באזור התעשייה עטרות שבירושלים ומעסיקה כ-60 עובדים

עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו
עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו

קרן ההשקעות איתן, בראשות איש העסקים אלחנן נועם, רכשה את השליטה בחברת רבדיון המייצרת מוצרי פלסטיק משוריין. החברה פועלת באזור התעשייה עטרות שבירושלים ומעסיקה כ-60 עובדים.

קרן איתן רכשה את השליטה בחברה מקבוצת יהודה יבוא ויצוא, שבשליטת בני משפחת גוטפריד. ברבדיון ובקרן איתן לא מסרו היום (א') את היקף העסקה, אך להערכת גורמים בתעשייה מדובר בכמה עשרות מיליוני שקלים.

הפלסטיק המשוריין שמיוצר ברבדיון מבוסס על סיבי זכוכית ויכול לשמש חלופה לפלדה - באופן המאפשר להשתמש בו במיזמי תשתית. בנוסף, החברה מעניקה שירותי קבלנות לחברות ביטחוניות, ומוצריה משמשים בין השאר למיגון מפני ירי.

מחזור המכירות של החברה הוא כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה וכ-30% מתוצרתה מיועדים ליצוא, בעיקר לארה"ב ואירופה. מנכ"ל החברה, ישראל גוטפריד, אמר ל"גלובס": "מדובר במוצרים מפלסטיק קשה וחזק מאוד אינו מחליד, עמיד בפני קורוזיה, מונע התחשמלות ומתאים למקומות לחים".

קבוצת יהודה יבוא ויצוא שהחזיקה בשליטה על רבדיון הוקמה לפני כ-45 שנה בידי הרב שלמה גוטפריד, דמות נחשבת בחסידות בויאן בירושלים, שמת באפריל. בני משפחתו סיפרו כי בשנים האחרונות אביהם חיפש שותפים במטרה להגדיל את הצמיחה של החברה ולהיכנס לשווקים חדשים.

את העסקה עם קרן איתן הובילו בניו של הרב גוטפריד, ישראל ויענקי: "רכישת השליטה בידי קרן איתן תאפשר לנו להצעיד את החברה קדימה, ואולי גם להכפיל את מחזורי הפעילות שלה - תוך הרחבת פעילותה בתחומי המט"שים (מכונים לטיהור שפכים) ובענפים נוספים בתעשייה ובתשתיות", אמר ישראל גוטפריד ל"גלובס".

קרן איתן היא קרן השקעות פרטית שהחלה לפעול ב-2013 ומתמחה בהשקעות בעסקים בתחומי התעשייה, המסחר והשירותים, עם מחזורים של 30-100 מיליון שקל. הקרן מספקת לחברות השקעה פיננסית לצד שותפות אסטרטגית בניהול והעמדת מומחים בעלי ידע וניסיון רלוונטיים לליבת הפעילות של החברות שבהן היא פועלת.

בקופת הקרן כ-100 מיליון שקל להשקעה בחברות בינוניות ומאז, שהוקמה היא דיווחה על רכישה של 50% מקבוצת טבת, שעוסקת בתחום הלוגיסטיקה, בסכום המוערך ב-20 מיליון שקל. סכום דומה השקיעה הקרן בחברת "מים מושבים".