המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים; "מדד הפחד" ירד

ההצבעה בארה"ב בעיצומה ■ ענקית הפלדה האירופית שנפגעה מעליית מחירי הפחם ■ נבלמה המפולת במניית הרץ? ■ מדד VIX רשם ירידה של כ-5%

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע הבחירות לנשיאות ארה"ב. בבורסות אירופה ננעל המסחר במגמה חיובית.

 

קלינטון או טראמפ? את התשובה לשאלה שמעניינת מיליארדים בעולם נקבל מחר, לאחר שהיום נפתחו הקלפיות ברחבי ארה"ב, ועשרות מיליוני אזרחים מממשים את זכותם הדמוקרטית - וישלחו את קלינטון או טראמפ לבית הלבן.

"השווקים בוודאי נכנסים ליום המסחר הנוכחי במצב רוח טוב יותר לאחר החדשות מה-FBI, לאחר כמעט שבועיים של מכירת מניות", ציינו היום בדויטשה בנק.

בינתיים, השווקים הפיננסיים בארה"ב ובעולם כולו מהמרים על ניצחון של קלינטון, אך הבחירות טרם הוכרעו, וישנן עוד מדינות רבות וחשובות אשר מתנדנדות. המצב הפוליטי, זה ברור, צפוי להיות לא פשוט בכלל לנשיאה הראשונה בתולדות ארה"ב, אם וכאשר. על פי התחזיות, בית הנבחרים צפוי להישאר בשליטה של המפלגה הרפובליקנית, בעוד הסנאט צפוי ליהנות מרוב דמוקרטי.

"הסקרים מצביעים על ניצחון לקלינטון, אבל שולי הביטחון אינם רחבים מדי כדי לספק ביטחון. זה מתחדד לאחר הברקזיט בחודש יוני, שהסקרים היו צמודים", ציינו ב-FxPro.

"מדד הפחד" - VIX  - המשקף את התנודתיות בשווקים, רשם ירידות, ככל הנראה לאור הסקרים המנבאים ניצחון לקלינטון.

יצרנית הפלדה שבסיסה בלוקסמבורג, ארסלור מיטאל , הציגה דוחות רבעוניים חלשים מהצפוי על רקע העלייה בעלויות הפחם. החברה צורכת פחם בכמויות עצומות כחלק מתהליך ייצור הפלדה, ולכן ההתייקרות הצרה באופן משמעותי את שולי הרווח בפעילותה.

חברת הבניה די.אר הורטון  דיווחה על האטה בצמיחה במספר ההזמנות מהחברה. ההאטה היא המשמעותית ביותר שרשמה החברה ב-3 השנים האחרונות.

וליאנט הציגה את דוחותיה הרבעוניים, שכללו רווחים נמוכים מהתחזיות. בנוסף, הורידה החברה את תחזית ההכנסות לשנה הקרובה.

מניית AMD   המשיכה במגמת העלייה לאחר שהכריזה אתמול על מועדי ההשקה של סדרת כרטיסים גרפיים חדשה מייצורה.

מניות הרץ (סימול: HTZ) צנחו לאחר שחברת השכרת הרכב דיווחה אמש על ירידה חדה ברווחיה הרבעוניים - וחתכה את התחזיות קדימה. מניית החברה הגיעה, בשלב מסוים, לירידה של כ-50% משוויה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]