קולפלנט חתמה על הסכם הפצה למוצר שלה לטיפול בדלקות בגידים

מאז הודיעה על כוונתה לצאת להנפקה מנייתה ירדה ב-28%, כשהיא משלימה צניחה של 65% השנה

חברת קולפלנט חתמה על הסכם הפצה למוצר שלה לטיפול בדלקות בגידים, עם חברת ארטרקס (Arthrex), חברה מובילה ברפואת ספורט, אשר רושמת הכנסות של 1.4 מיליארד דולר ממוצריה. המוצר מאושר לשיווק באירופה, וארטרקס קיבלה את הזכויות לשיווק באירופה, הודו, המזרח התיכון ומדינות נוספות. לאחר ההודעה ירדה מניית קולפלנט   ב-1.3% והיא נסחרת לפי שווי של 70 מיליון שקל.

הסכם הפצה כזה הוא נכס משמעותי בו מצטיידת קולפלנט לקראת ההנפקה הצפויה שלה בארה"ב. קולפלנט מעוניינת לגייס 25 מיליון דולר. ההודעה על כוונתה לצאת להנפקה פורסמה לפני כ-3 שבועות, ומאז איבדה המניה כ-28% מערכה, ככל הנראה על רקע ההערכות כי ההנפקה תבוצע בדיסקאונט. בכך משלימה מניית החברה ירידות של 65% מתחילת השנה.

קולפלנט ציינה כי התנאים של ההסכם הם "המקובלים בתחום", כלומר למעשה אינם חושפים את תנאי ההסכם (שכן ההסכמים בתחום הם שונים ומגוונים). המוצר ישווק לתחום רפואת הספורט, ולקוחות המוצר הם רופאי ספורט או רופאים בתחום האורתופדי. למוצר עדיין אין שיפוי ביטוחי.

שאלת המחויבות של ארטרקס

כיום הטיפול המקובל בדלקות גידים הוא סטרואידים, וקולפלנט מקווה כי המוצר שלה, המבוסס על קולגן אנושי המופק בעלי טבק, יספק חלופה בטוחה יותר. בניסוי שערכה בטיפול בדלקות במרפק (Tennis elbow), ב-40 חולים בלבד, נמצא שיפור משמעותי בחולים שהשתמשו במוצר לעומת קבוצת ביקורת. התוצאות השוו למידע קיים לגבי שימוש בסטרואידים ולגבי שימוש בשיטת טיפול חדשה, פלאזמה עשירה בטסיות דם, ונמצא כי המוצר של קולפלנט עולה עליהם.

אף שהניסוי נערך רק בתחום המרפק, המוצר אושר וישווק בידי Athrex לכל סוגי דלקות הגידים. לרוב, למוצרים שאין להם עדיין שיפוי ולא נערך להם ניסוי קליני נרחב, צפויה חדירה איטית לשוק. אולם פה החדירה לשוק תלויה מאוד במחויבות ארטרקס לשיווק המוצר, אותה קשה להעריך מבלי לדעת את פרטי ההסכם.

בסוף הרבעון השני היו לקולפלנט 1.3 מיליון שקל בקופה והיא גייסה ביוני 11.8 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2016 החברה שרפה 8.7 מיליון שקל.