בורסות אירופה ננעלו במגמה שלילית; הנפט נסחר בירידות

בורסות אסיה סגרו בעליות חדות בדומה לבורסות ארה"ב, שננעלו אמש בעליות חדות לאחר שהמשקיעים עיכלו את בחירתו של טראמפ לנשיאות ■  יציבות בשוק המט"ח

בורסה אירופה סטוק  / צלם: thinkstock
בורסה אירופה סטוק / צלם: thinkstock

המסחר בבורסות אירופה ננעלו היום (ה') בירידות, זאת בהמשך לעליות החדות שנרשמו בנעילת המסחר באסיה, כאשר מדד הניקיי זינק בכמעט 7%. נציין כי אתמול המסחר באסיה ננעל בירידות שערים חדות על רקע ניצחונו של דונלד טראמפ, ונראה כי היום המשקיעים כבר נתנו את ברכתם, לעת עתה, לנשיא ה-45 של ארה"ב. המסחר בניו-יורק מתנהל לפי שעה בתנודתיות. 

 

אתמול בשעות הבוקר המוקדמות נראה היה כי תוצאות הבחירות בארה"ב תפסו את השווקים "עם המכנסיים למטה", קרי, המשקיעים כמעט לא תמחרו את האפשרות שטראמפ יהיה הנשיא ה-45 של המדינה. תחילה, התגובה בשווקים הייתה חריפה: הדולר נחלש בחדות, החוזים העתידיים צנחו והזהב זינק במקביל לתשואות האג"ח הממשלתיות. עם זאת, ככל שחלפו השעות התברר כי נבואות הזעם המוקדמות לא התממשו, טראמפ סיפק נאום ניצחון מתון ופייסני שהצליח להרגיע את השווקים ולהפוך את המגמה השלילית.

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו אתמול בעליות חדות, בעוד תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של ארה"ב זינקו מעל ל-2%, מהלך שמצביע על כך כי המשקיעים מצפים להרחבה פיסקאלית אגרסיבית, כחלק מהמדיניות הכלכלית של טראמפ, לעלייה באינפלציה ולנרמול הריביות.

מניית חברת סימנס הגרמנית ריכזה היום עניין ונסחרה בשיא בעלייה של כ-4% על רקע דוחות טובים מהצפוי. יצרנית מוצרי החשמל דיווחה על רווח נקי של כ-1.15 מיליארד אירו ברבעון השלישי, זינוק של כמעט 20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 

הדולר התחזק היום מול סל המטבעות ומול הין היפני, ובכך תומך בסנטימנט החיובי בבורסת טוקיו. היואן הסיני נחלש היום לשפל של 6 שנים מול הדולר ונסחר סביב 6.791 יואן לדולר.

בזירת המאקרו פורסם היום ביפן כי הזמנות המכונות ירדו בשיעור של 3.3% בספטמבר, עניין שמעיד על המשך ההאטה בסקטור התעשייה.