"לא הנשיא שלי": רבבות מפגינים נגד טראמפ ברחבי ארה"ב

כמעט יממה לאחר שהוכרז ניצחונו של המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, רבבות ממשיכים בהפגנות נגד הנשיא הנבחר ■ מחוץ לבית הלבן הדליקו נרות ו"התאבלו" על תוצאות הבחירות, בניו-יורק התאספו אלפים סביב מלון טראמפ

תומכי קלינטון המומים לנוכח ניצחון טראמפ בפלורידה (צילום: רויטרס)
תומכי קלינטון המומים לנוכח ניצחון טראמפ בפלורידה (צילום: רויטרס)

עשרות אלפי בני אדם יצאו להפגנות מחאה ברחבי ארצות-הברית הלילה נגד הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, במחאה על קמפיין הבחירות שלו, התבטאויותיו החריפות נגד מהגרים, מוסלמים וקבוצות מיעוט נוספות במדינה. תנועת המחאה המרכזית ביותר נרשמה במנהטן שבעיר ניו-יורק, שם פקדו אלפי מפגינים כמה מוקדים מרכזיים בעיר, בהם כיכר קולומבוס, כיכר יוניון ובית המלון של טראמפ שבשדרה החמישית, וצעקו "לא הנשיא שלי".

בשיקגו כאלף בני אדם התאספו סביב בית המלון הבינלאומי של טראמפ בדרום העיר, וקראו "לא לטראמפ, לא לקו קלוקס קלן, לא לגזענות בארצות-הברית". משטרת שיקגו חסמה כבישים רבים בעיר במטרה לעכב את המפגינים ולמנוע מהם להגיע לבית המלון. "אני מבוהלת ממה שקורה במדינה הזו", אמרה אדריאנה ריזו, בת 22 שהפגינה בשיקגו, והחזיקה שלט שעליו נכתב "תיהנו מהזכויות שלכם כל עוד אתם יכולים". מחוץ לבית הלבן, התכנסו כמה מאות אנשים כשהם מחזיקים בנרות ו"מתאבלים" על תוצאות הבחירות.

מפגינים בארה"ב (צילום: רויטרס)
 מפגינים בארה"ב (צילום: רויטרס)

מקמפיין טראמפ טרם נמסרה תגובה להפגנות האחרונות. עם זאת, בנאום ניצחון שנשא במגדל טראמפ שבניו-יורק, שם שהה במשך הלילה הדרמטי ביותר בהיסטוריה המודרנית של ארצות-הברית, קרא טראמפ לאחות את פצעי הפילוג והצהיר כי יהיה הנשיא של כל האמריקאים.

ביום רביעי בבוקר, לאחר ההכרזה על ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות-הברית, הפגנות נגד הנשיא הנבחר פרצו בכמה ערים ברחבי המדינה. בין היתר, נערכו צעדות באוקלנד, לוס אנג'לס, פורטלנד וניו-יורק. מאות סטודנטים נאספו להפגנה באוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס.

באוקלנד, בצפון קליפורניה, דווח כי המפגינים הציתו אש. כמו כן, באורגון דווח על מפגינים שהציתו מוצרים ממותגים של קמפיין טראמפ. מפגינים נוספים נאספו מול הבית הלבן כבר בשעות הלילה, וקרא קריאות בגנותו של טראמפ.