ח"כ ברקו: "ח"כ אורלי לוי, תתרכזי בלדגמן בשער ל'לאשה'"

עימות בטוויטר בין חברת הכנסת ענת ברקו, שכתבה לח"כ אורלי לוי: "אורלי, מוטב שתתרכזי בדרכים אלגנטיות יותר להישאר רלוונטית" ■ שלל תגובות מגנות בפוליטיקה

עימות וירטואלי עם אופי שוביניסטי בין שתי חברות כנסת מעורר מיני סערה ברשתות החברתיות. חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס צייצה בטוויטר על ביקורה של ח"כ ענת ברקו (ליכוד) בבתי חולים בצפון: "'לצערי הרב אני מבקרת בבתי חולים בצפון'. מצטערת על מה? על שצריכה לכתת רגלייך? או על מה שאת רואה שם? אם כך פני לחברים בקואליציה ודרשי תקצוב", כתבה לוי-אבקסיס לברקו.

בתגובה, ח"כ ברקו השיבה ללוי-אבקסיס: "אורלי, מוטב שתתרכזי בדרכים אלגנטיות יותר להישאר רלוונטית. לדגמן בשער של 'לאשה' זו בהחלט אחת מהן". 

בעיתון "לאשה" מיהרו להגיב לציוץ של ברקו: "הבנו את הרמז וננסה למצוא גם לך שער קרוב. איך את עם פורים? אגב, כדאי להתכונן מראש. אנחנו שואלות גם שאלות על אג'נדה ותקציבים ולא רק מה גוון האודם האהוב עלייך ואיך את מסתדרת עם הילדים", כתבו ב"לאשה".

אורלי לוי / צלם: שי יחזקאל
 אורלי לוי / צלם: שי יחזקאל

גליק: "יציאה לא מוצלחת"

לפוסט השוביניסטי של ברקו הגיבו גם פוליטיקאים, אחת מהם היא קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) שכתבה: "מדליין אולברייט אמרה - 'יש מקום מיוחד בגיהנום ששמור לנשים שלא עוזרות לנשים אחרות'. סקסיזם שאינו ראוי לך כח"כית וכאישה". 

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) צייץ: "ענת יקרה, לא במקום, עדיף שתתנצלי על יציאה לא מוצלחת".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "עוד הוכחה שלא מספיק להיות אישה בשביל להיות פמיניסטית. או אלגנטית".

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנ"צ): "אין דבר שגורם לי יותר צער משוביניזם של אישה כלפי עמיתה או יריבה. ועוד פרלמנטרית נפלאה. וגם יפה. אבל למה לעזאזל יפיה מוטח כעלבון".

ברקו עצמה הגיבה לסערה סביב הציוץ, וכתבה כי "אם לנסות לעשות סיבוב על קולגה באמצעות עיוות כל כך גס של דבריה זה פמיניזם - אז אני כנראה פמיניסטית מסוג אחר לגמרי". ברקו אף הוסיפה כי "אני לא שולחת אותה לעשות זאת - היא כבר עשתה זאת לפני זמן קצר, וזו אכן דרך אלגנטית יותר להישאר רלוונטית".

ברקו דיברה גם בגלי צה"ל ואמרה כי "הפמיניזם הסלקטיבי הזה נמאס, עלי כל השיח הפוליטי הזה מגעיל. היא התחילה בהעלבה אישית כשאני הולכת לבקר בבתי חולים ומזה התפתח הדיון. אני חושבת שזה שיח לא ברמה ואני מצטערת עליו". 

ח"כ אורלי לוי אבקסיס (צילום: אוריה תדמור)
 ח"כ אורלי לוי אבקסיס (צילום: אוריה תדמור)

יו"ר נעמת, גליה וולך, הגיבה במכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בו כתבה בין השאר: "השיח המגדרי, המשמיץ ומעליב נשים, עלה מדרגה כאשר חברת כנסת עשתה שימוש במונחים שוביניסטיים מיזוגיניים כנגד חברת כנסת אחרת...

"שיח מסוג זה מחזיר אותנו שנים לאחור במאבק נגד אפליית נשים ופגיעה בהן בשל היותן נשים. העובדה שמילים כאלו מגיעות מכיוונה של אשה מעידה על עומק המשבר שהוא חינוכי מיסודו. כלומר, חכ" ברקו הפנימה שיח גברי מעליב ושוביניסטי שהפך חלק מעולם המושגים הבסיסי שלה... דווקא ביום שאחרי היבחרו של נשיא אמריקאי שחטא באמירות קשות כנגד נשים במהלך הקמפיין שלו, ראוי שכאן בישראל, יוצב גבול ברור אל מול שיח מעליב כנגד נשים".