עמוס לוזון רוצה לנהל פרויקטים של אורתם סהר הקורסת

ההצעה לאורתם סהר כפופה לאישור ביהמ"ש ■ לוזון הופך לבעלי רונסון: "נהפוך אותה לחברה הגדולה והטובה בפולין"

עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי
עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי

עמוס לוזון מגלה עניין בפרויקטים של חברת הבנייה הקורסת אורתם סהר, הנמצאת בהקפאת הליכים. היום עדכנה קבוצת עמוס לוזון שבשליטתו (לשעבר א. דורי) כי הגישה הצעה ראשונית "להתקשרות בהסכם למתן שירותי ניהול וביצוע פרויקטים עבור חברות מקבוצת אורתם סהר ומליבו בניה (החברה הבת של אורתם סהר. א'ל)".

לוזון, המשמש כיו"ר קבוצת עמוס לוזון, מסר היום כי "אני מאמין שכמו שהצלחתי לייצב את חברת א. דורי והיא ממשיכה לעבוד ולבצע פרויקטים, ביכולות שלי גם לנהל את המשבר של אורתם סהר ולהציל חלק ניכר מההפסדים גם למחזיקי האג"ח, לבנקים, למזמינים ולספקים".

בלוזון הוסיפו כי ההצעה שהוגשה "הינה הצעה ראשונית לדיון בלבד, וכפופה לכך שהנאמנים שמונו על-ידי בית המשפט לעניין זה, יסכימו לקבלה". ההצעה של לוזון הוגשה ללא שותפים. כמו-כן, ההתקשרות בעסקה "מותנית באישור בית המשפט, כפופה לגיבוש וחתימה על הסכם מפורט, לקבלת אישורי האורגנים המוסמכים של החברה להתקשרות, לרבות אישור דירקטוריון החברה, וכן לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים (ככל שיידרש)".

עוד ציינו בקבוצת לוזון כי "תמורת השירותים הקשורים בביצוע הפרויקטים תיקבע במתכונת של עלות מתן השירותים בפועל (cost) בתוספת שיעור מסוים ומע"מ", וכן כי לוזון תהיה "זכאית לתמורה נוספת שתחושב מהרווח שייוותר כתוצאה מביצוע הפרויקטים, לפי מנגנון שהוצע, וכן לתמורה בגין השבת ערבויות לבנקים (טיב, ביצוע ובדק)...עבודות הניהול, ההפעלה והביצוע של הפרויקטים האמורים ימומנו באמצעות כספים המצויים בחשבונות של אורתם, או שייגבו מחובות לקוחותיה".

עוד עדכנה לוזון היום על יציאת חברת תיאטראות ישראל של משפחת גרדינגר מהחזקתה המשותפת בחברה הבת רונסון, הפועלת עבורן בתחום הייזום וביצוע פרויקטים למגורים בפולין, והפיכתה של לוזון לבעלת השליטה היחידה ברונסון.

במסגרת העסקה, רונסון, שנסחרת בבורסה בוורשה, תמכור לתיאטראות ישראל את זכויותיה בפרויקט הנדל"ן נובה (NOVA) ובתמורה תקבל את מניותיה של תיאטראות ישראל בחברה. ברונסון מציינים כי שווי הפרויקט הנמכר הוערך בכ-162 מיליון זלוטי פולני (41 מיליון דולר), וכי רכישת מניות תיאטראות ישראל תתבצע בתמורה ל-141 מיליון זלוטי, לפי מחיר של 1.3 זלוטי למניה - המשקף הנחה על מחיר המניה הממוצע של רונסון בבורסת וורשה בחצי שנה האחרונה. שווי המטבע הפולני דומה לשקל.

את ההפרש בהיקף של 21 מיליון זלוטי, תשלם תיאטראות ישראל, הפועלת עבור משפחת גרדינגר בתחום הקולנוע ומחזיקה ברשת סינמה סיטי, לרונסון במועד השלמת העסקה.

מניות תיאטראות ישראל שיירכשו על-ידי רונסון יהפכו למניות רדומות, כך שהשלמת העסקה תגדיל את שיעור החזקות קבוצת לוזון ברונסון מ-39% היום לכ-66% ואת שיעור החזקות הציבור מכ-20% היום לכ-34%.

רונסון מעריכה שהיא עשויה לרשום רווח של כ-45 מיליון זלוטי לפני מס כתוצאה מהעסקה, אם תושלם עד סוף 2016. במידה והעסקה תושלם, לוזון צפויה לאחד את דוחות רונסון בדוחותיה, ומעריכה שהמהלך "יגדיל את סך המאזן של החברה ואת הונה העצמי", וכן צופה "רווח חשבונאי מהגדלת אחוזי ההחזקה ברונסון".

לוזון מסר כי, "אני מאמין גדול ברונסון ובפוטנציאל שלה. כבעל השליטה היחיד בחברה, יתאפשר לי להוביל את רונסון להישגים וצמיחה ולהפוך אותה לחברה הגדולה והטובה ביותר בפולין".