ח"כ בן-ראובן: "אני מציע לחבריי מימין לחכות עם החגיגות"

באירוע "שבתרבות" בגבעתיים התייחס ח"כ איל בן-ראובן לטענות הימין כי בחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב מסמלת את סוף חזון שתי המדינות, ואמר כי טרם ניתן לדעת מהי מדיניות החוץ של הנשיא הנבחר

טראמפ / צילום: רויטרס
טראמפ / צילום: רויטרס

ח"כ האלוף במילואים איל בן-ראובן (המחנה הציוני) תקף הבוקר (שבת) את אנשי הימין הטוענים כי בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב מהווה סכנה לפתרון שתי המדינות וטען כי מדובר באמירות-שווא. "פוליטיקאים שאומרים שבשל בחירת טראמפ 'תם חזון שתי המדינות' משקרים לבוחרים", אמר בן-ראובן במסגרת אירוע "שבתרבות" בגבעתיים.

"הנשיא הנבחר רחוק מלהיות מגובש בעמדותיו המדיניות ביטחוניות והדבר היחיד שניתן לומר עד כה על טראמפ, שמדובר במנהיג יציב בדעתו המשתנה", אמר בן-ראובן. "אני מציע לחבריי מימין לחכות עם החגיגות. לא רק שעם בחירתו של דונלד טרמפ חזון שתי המדינות לא תם, אלא שמדובר בפתרון היחיד לסוגיה הפלסטינית".

דבריו של בן-ראובן מגיעים בעקבות טענות שהעלו פוליטיקאים מהצד הימני של המפה כי ניצחונו של טראמפ בבחירות בארה"ב מסמן את סוף רעיון שתי המדינות לשני עמים. כך למשל שר החינוך נפתלי בנט שאמר לאחר פרסום תוצאות הבחירות כי: "ניצחון טראמפ הוא הזדמנות אדירה לישראל להודיע מיידית על חזרה מרעיון הקמת פלסטין בלב הארץ, שהיא פגיעה ישירה בביטחוננו ובצדקת דרכנו".

עוד אמר בנט כי "זוהי תפיסת הנשיא הנבחר כפי שמופיע במצעו, ובוודאי זו צריכה להיות דרכנו. חד, פשוט וברור. תם עידן המדינה הפלסטינית. אנו בטוחים שהקשר המיוחד בין ארה"ב לבין ישראל יישמר, ואף יתחזק", הוסיף בנט. "זהו ניצחון האמת הפשוטה על המוסכמות הישנות והמתפוררות, נצחון האינטרס של המדינה על אינטרסים של אליטות שהולכות וקורסות אל מול עינינו".

עוד הוסיף הח"כ כי איננו צופה שינויים דרמטים במדיניות ארה"ב בנושא ההתנחלויות. "אני כן מצפה לעשייה אפקטיבית להפסקת רצח העם בסוריה ולבלימת הלחימה המשותפת של רוסיה, איראן וחיזבאללה", אמר.