האחים קוך מתקרבים לרכישת נתח בענקית התוכנה Infor

האחים המיליארדרים יכנסו לעולם הטכנולוגיה? ■ Infor, ספקית פתרונות תוכנה, הכניסה בשנה האחרונה כ-3 מיליארד דולר

דייויד קוך / צילום: רויטרס
דייויד קוך / צילום: רויטרס

לפי דיווחים בארה"ב, זרוע ההשקעות הפרטית של תעשיות קוך - תאגיד התעשייה של האחים המיליארדרים צ'רלס ודייוויד קוך - מתקרבת לסגירת עסקה לרכישת נתח משמעותי ממניות חברת פתרונות התוכנה Infor, שתשקף לחברה שווי של כ-10 מיליארד דולר.

Infor, שהוקמה ב-2002, מספקת פתרונות תוכנה לעסקים ברחבי העולם. החברה, שמפעילה משרדים ב-41 מדינות בהם למעלה מ-15 אלף עובדים, מטמיעה תהליכי אוטומציה בתעשיות שונות ברחבי העולם, בין היתר בתחום ה-ERP. מטה החברה ממוקם בניו-יורק.

העסקה, אם תושלם, תסמן את ההשקעה הגדולה ביותר של זרוע ההשקעות עד כה, וגם דריסת רגל משמעותית ראשונה של האחים קוך בעולם ההיי-טק. עסקיהם של האחים - שהונם המשותף נאמד בכ-80 מיליארד דולר - מתרכזים ברובם המוחלט בעולמות הנפט והתעשייה הכבדה. שני האחים ידועים גם כתומכים מרכזיים של המפלגה הרפובליקנית בארה"ב, וב-2015 פורסם כי הם מתעתדים להוציא כ-900 מיליון דולר על תרומות פוליטיות במערכת הבחירות של 2016. לא ידוע אם האחים אכן הוציאו את סכום הכסף האמור, במיוחד לאור בחירתו של דונלד טראמפ למועמד הרפובליקני (ומאוחר יותר, לנשיא). טראמפ לא זכה לתמיכה פומבית מהאחים קוך, שהוענקה לכל מועמד רפובליקני במערכות הבחירות האחרונות. למעשה, צ'רלס ודייוויד סרבו לספר במי בחרו לנשיאות בשבוע שעבר.

העסקה לרכישת מניות Infor יכולה להסגר, לפי הדיווחים, כבר בשבוע הבא. הגופים המעורבים לא סיפקו תגובה לדיווחים האמורים.