פנייה ליועמ"ש: פתח בחקירה נגד נתניהו על עסקת הצוללות

כך מבקשת התנועה לאיכות השלטון ■ אמש חשף רביב דרוקר כי נתניהו ביקש לקדם רכש ב-1.5 מיליארד אירו מחברת גרמנית, בניגוד לעמדת הדרגים המקצועיים במערכת הביטחון ■ בא-כוחו של נציג החברה הגרמנית הוא עו"ד דוד שמרון, פרקליטו האישי של נתניהו

בנימין נתניהו ודוד שמרון / צילומים: איל יצהר
בנימין נתניהו ודוד שמרון / צילומים: איל יצהר

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ד') ליועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יפתח בחקירה פלילית כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וכנגד עו"ד דוד שמרון, בעקבות התחקיר שפורסם על המעורבות לכאורה של האחרון בעסקת רכישת הצוללות מגרמניה.

אמש (ג') התפרסם בערוץ 10 תחקירו של רביב דרוקר, על רקע כוונת ישראל לרכוש מגרמניה 3 צוללות בשווי של 1.5 מיליארד אירו. בתחקיר פורסם כי ראש הממשלה ביקש לקדם את העסקה, בניגוד לעמדתם של הדרגים המקצועיים בצה"ל ובכירי מערכת הביטחון - ביניהם שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון.

מעבר להיותה עסקה שהדרג הביטחוני-המקצועי מתנגד לה, פורסם גם כי מי שמשמש כבא-כוחו של נציג החברה הגרמנית בישראל בעסקת הצוללות, מיקי גנור, הוא עו"ד דוד שמרון, שמשמש גם כפרקליטו האישי של ראש הממשלה נתניהו.

לטענת התנועה, בנסיבות אלה, וככל שראש הממשלה אכן ידע כי עו"ד שמרון מייצג את ענייני החברה הגרמנית בישראל, עולה חשש לניגוד עניינים חמור, שמחמיר לנוכח משמעותה הכספית הכבירה של העסקה, שנמדדת בעלות של 1.5 מיליארד אירו מקופת המדינה לטובת חברה גרמנית.

לדברי התנועה לאיכות השלטון, אם אכן יש אמת בפרסום, היה ראוי שראש הממשלה יפטור את עצמו ממעורבות בעסקה המדוברת בעקבות ניגוד העניינים שנוצר ממעורבותו של עו"ד שמרון.

 

בעקבות הפרסום וחומרת הדברים שעולים ממנו, פנתה התנועה לאיכות השלטון אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי יפתח בחקירה פלילית ויבדוק אם אכן כספי ציבור נוצלו באופן לא חוקי תוך ביצוע עבירות של מירמה והפרת אמונים ותוך גרימת נזק לאינטרס הציבורי והקופה הציבורית.

נציין כי מטעמו של עו"ד שמרון נמסר בתגובה לתחקיר ערוץ 10 כי "לא שוחחתי מעולם מול גורמי מדינה כלשהם בנושא הפרטת מספנת חיל הים, ולא טיפלתי מול גורמי מדינה כלשהם בסוגיית רכש כלי שיט על-ידי מדינת ישראל. אשר לפגישה עם יו"ר ההסתדרות, הרי נכון שסברנו שאם אכן תעבור תחזוקת חיל הים במסגרת הפרטת פעילות התחזוקה לגורם אזרחי, כי אז רצוי להגיע להידברות עם ההסתדרות. לא שוחחתי בעניינים אלה מעולם עם ראש הממשלה".

לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה כי "ראש הממשלה נתניהו אינו מכיר את גנור ולא ידע על שום קשר בינו לבין עו"ד שמרון. עו"ד שמרון מעולם לא שוחח עם ראש הממשלה נתניהו בעניין כלשהו הקשור ללקוחותיו. הסיבה היחידה לעסקה עם הגרמנים היא שיקולים אסטרטגיים ושיקולים כלכליים".