תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

4 דברים שאתה צריך לחפש אצל מנהל ההשקעות שלך

מנהלים תיק בבית השקעות? מרגישים חוסר ודאות או אי שביעות רצון אבל לא בטוחים למה ומה כדאי לעשות? אספנו ארבעה קריטריונים שבית ההשקעות שלכם צריך לעמוד בהם

איך תדעו שתיק ההשקעות שלכם בידיים טובות? / צילום: צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
איך תדעו שתיק ההשקעות שלכם בידיים טובות? / צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

*** הכתבה בשיתוף אלטשולר שחם

רבים בציבור מנהלים היום תיק השקעות באחד מבתי ההשקעות בארץ, למעשה כ-84 אלף לקוחות, שמנהלים ביחד כ-245 מיליארד שקל. חלקם עוקבים אחר התשואות וקוראים בעיון את הדוחות הרבעוניים. חלקם חוו שנים ברוכות, חלק עברו כמה משברים בשלום, אחרים לא. השנה האחרונה לא התברכה רק בשוורים שרצים קדימה, תנודתיות גבוהה נרשמה בשווקים והמשקיעים אינם שקטים. רבים חווים היום חוסר שביעות רצון ותחושת אי נוחות מלווה אותם.

לא תמיד שיעור התשואות הוא שמעורר את חוסר השקט הזה. זה יכול להיות גם יחס או התנהלות כללית של בית ההשקעות. תחלופה של מנהל ההשקעות האישי, מענה איטי לצרכי המשקיע, אי נוחות בגישה הדיגיטלית לחשבון וכדומה.

האלמנטים הפסיכולוגיים הכרוכים בהשקעה עלולים לגרום למשקיעים לבצע פעולות לא רציונליות המבוססות על דחפים ולכן רבים חוששים לפעול על סמך תחושה בלבד. יחד עם זאת מקונן אצלם החשש להתעורר יום אחד בתחושה שאולי היו צריכים לפעול חודשים אחורה.

אספנו ארבעה קריטריונים בסיסיים לבחינת בית ההשקעות שלכם:

מידע, שקיפות ושירות

בית ההשקעות שבחרתם צריך לספק תחושת ביטחון ושותפות שתיבנה על יסוד שירות מקצועי, שקוף, ויעיל. בעולם המהיר והטכנולוגי של היום אתם יכולים וצריכים ליהנות ממידע לגבי תיק ההשקעות שלכם בכל זמן ובכל אמצעי שנוח לכם - מאתר ברמה גבוהה, כולל אזור אישי עם מידע מפורט, דרך עדכונים תקופתיים לאורך הרבעון, ועד מענה טלפוני מהיר ומקצועי. המידע צריך להיות לא רק זמין, אלא גם נגיש ושקוף.

מנהל תיק השקעות / צילום: צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 מנהל תיק השקעות / צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חותמת אישית

כשאתם משקיעים את הכסף הרב שחסכתם, כדאי שתהיו בטוחים שמנהל ההשקעות שלכם מחוייב לתיק שלכם. במילים אחרות - הייתם רוצים שהשם האישי של מנהל ההשקעות יהיה זה העומד מאחורי ניהול התיק שלכם. השם והמוניטין של מוביל אסטרטגיית ההשקעה צריכים לעמוד על הכף ולהיבחן בכל תשואה או הפסד, על מנת שרמת המחויבות להשקעה לא תוטל בספק.

בואו להתייעץ עם המומחים של אלטשולר שחם>>

היסטוריה של עמידה במשברים

  עמידה במשברים / צילום: צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
  עמידה במשברים / צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ותק הוא אינדיקטור משמעותי נוסף לאיכות ולמקצועיות של בית השקעות, במיוחד כאשר הארגון נהנה מהנהלה יציבה, שניתן לבחון את התנהלותה לאורך זמן. התבוננות היסטורית בעשורים האחרונים מגלה שכל חמש עד עשר שנים השוק העולמי חווה משבר: המשבר הפיננסי באסיה ב-1997, משבר הדוט קום ב-2001 והמשבר הכלכלי ב-2008. בתי ההשקעות ששרדו לאורך זמן, הציגו יכולת התמדה, הוכיחו עמידות במשברים וצלחו אותם. הללו הראו שהם יודעים להתנהל בתקופות קשות, שהם מבינים את השוק, ומיישמים מדיניות השקעות ברורה ועקבית שאינה משתנה בעקבות לחצים. קשה לבחון מראש את התנהלותו של בית השקעות שטרם חווה משבר גדול.

בנוסף, התמודדות עם תקופה קשה או משבר אינה כרוכה רק בניהול נכון ועקבי של ההשקעות, אלא גם ביכולת לתת מענה ללקוחות, ולתת פתרונות תפעוליים שיאפשרו התמודדות מיטבית עם העומס והדרישות המיוחדות שתקופות כאלה מביאות עימן.

סביר להניח שארגון שחווה משברים יודע כיצד לבנות מערכת שמסוגלת להתמודד עם מצבים כאלה. אותם ארגונים שבנו מערך ארגוני ונהלי עבודה שאפשרו להם להתמודד עם משברים, יכולים להציע מערך איכותי שכזה גם בתקופות רגיעה.

יציבות

לבסוף, בית השקעות שיכול להעניק שקט נפשי אמיתי ללקוחותיו חייב להיות גוף העומד במדדים שמלמדים על יציבות. ארגון יציב יתאפיין בין היתר בכמות נכסים שנמצאת בעלייה מתמדת, ויוכיח צמיחה עקבית.

סימן נוסף ליציבות הוא מספר הלקוחות. הניסיון מלמד שרבים מבתי ההשקעות הקטנים לא ישרדו בתקופות קשות, ויתקשו להתמודד עם שינויים רגולטוריים שמעלים את רף ההוצאות. לעומת זאת, בסיס לקוחות גדול מגביר את יכולת הארגון להסתגל לשינויים חיצוניים ולהמשיך לפעול גם בתקופות של משבר או תנודתיות בשווקים.

אלטשולר שחם - בית השקעות עם למעלה מ-25 שנות ניסיון בשוק ההון >>

*** אלטשולר שחם ניהול תיקי השקעות בע"מ עוסקת בשיווק השקעות ובניהול תיקים ולא בייעוץ השקעות. אין באמור לעיל כדי להוות תחליף לשיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור לעיל בכדי להוות התחייבות לתשואה עודפת. אין בתשואות עבר כדי להבטיח תשואה עודפת כלשהי בעתיד.• האמור בכתבה הינו חומר מסייע בלבד ואין לראות במידע האמור כעובדתי או כמידע שלם וממצה ולכן אין לקבל על סמך האמור החלטות השקעה כלשהן • אין באמור לעיל בכדי להוות תחליף לשיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל משקיע.