ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי: "ישראל בלתי ניתנת להשמדה"

"איראן מעולם לא הייתה ולעולם לא תהיה איום קיומי על מדינת ישראל. יותר ויותר אנשים מתחילים לחשוב ככה"

ראש המוסד התשיעי של מדינת ישראל, אפרים הלוי, התארח היום (ה') במכון שכטר למדעי היהדות בירושלים ודיבר על יחסי הכוחות בין ישראל, ארה"ב ורוסיה. "אני חושב שאיראן מעולם לא הייתה ולעולם לא תהיה איום קיומי על מדינת ישראל. יותר ויותר אנשים מתחילים לחשוב ככה", אמר הלוי.

הלוי הוסיף: "זה לא אומר שאני לא חושב שכל מאמץ צריך להיעשות כדי למנוע מאיראן להגיע לנשק אטומי. ישראל לא ניתנת להשמדה. אם לא הצלחנו ב-70 השנים האחרונות האלה ליצור רמה מסוימת של ביטחון שיעזור לנו לעמוד בפני כל רמה של סכנה, אז אני חושב שהיינו נכשלים במשימתנו. אני מקווה שאת ההישגים שהשגנו לא נצטרך לבחון, אבל אני מאמין שישראל תשרוד כל איום". 

הלוי אמר עוד: "אין שירות ביון כלשהו בעולם ואין מדינה בעולם שנאלצו להתמודד עם בעיות כשל ישראל, אף מדינה אינה מתמודדת עם בעיות כאלו. אני לא אומר שלא היו ולא יהיו לנו אבדות, לא את כולם נצליח להציל, אבל אנחנו צריכים להיות מאוד גאים בעצמנו. אם אחרי השואה איבדנו שליש מהאומה שלנו והצלחנו לקום מהעפר ולהגיע להיכן שהגענו, אף אחד לא יכול לאיים עלינו ועלינו להיות בטוחים בעצמנו שנשרוד". 

בנוגע למערכת היחסים בין ישראל לשתי המעצמות, ארה"ב ורוסיה, אמר הלוי: "ארה"ב ורוסיה יהיו פה לעוד הרבה זמן והשורה התחתונה היא שאנחנו נצטרך להחליט איך אנחנו, בחוכמה וביעילות ובזהירות, ננהל את היחסים שלנו עם המעצמות. עלינו לשכוח את הקלישאות בכל הנוגע לגישה שלנו. אנחנו לא צריכים לסיים סכסוכים, אלא לחיות איתם ולצורך כך צריך לחשב מחדש את האסטרטגיה שלנו".