"אל-בגדאדי מתחמק במנהרות של מוסול - ולובש חגורת נפץ"

תושב העיר, שמעביר הודעות לשירותי המודיעין בבגדאד, טוען כי מנהיג דאעש הפסיק להקפיד "על מראהו החיצוני" וכי הוא מתחיל להישבר תחת הלחץ של כוחות הביטחון של עיראק

אבו באכר אל בגדדי / צילום: רויטרס
אבו באכר אל בגדדי / צילום: רויטרס

"מנהיג דאעש משתמש במנהרות תת-קרקעיות במוסול כדי להתחמק מכוחות הביטחון ולובש חגורת נפץ כשהוא הולך לישון", כך טוען תושב העיר שבצפון עיראק, ששולח הודעות לשירותי המודיעין בבגדאד והגיעו לידי סוכנות הידיעות רויטרס.

מאז החל המבצע לשחרור העיר מידי הארגון הסוני הקיצוני בחודש שעבר, ישנן הערכות רבות לגבי מקום הימצאותו של אבו בכר אל-בגדאדי. יש מי שטוען כי הצליח להימלט מהעיר לכיוון מעוז הארגון בא-רקה שבסוריה השכנה, ואחרים סבורים כי עדיין מסתתר בעיר.

"בעבר הוא העניק חשיבות למראהו החיצוני, אך כבר לא כל כך בימים אלו", נכתב בהודעה אחת מבין אלו שהחלו להישלח לפני כמה שבועות. לדברי אותו תושב, מנהיג דאע"ש, שלא נראה בציבור מאז כיבוש מוסול ביוני 2014, "מתחיל להישבר תחת הלחץ".

אותו מודיע אמר עוד כי הוא משתמש במנהרות שחפר הארגון ברחבי מוסול כדי לנוע בין חלקיה השונים. "הוא גם הולך למיטה כשהוא לובש חגורת נפץ. הוא משוכנע שלעולם לא יצליחו לתפוס אותו בחיים כך שהוא לובש אותה למקרה שהוא ייעצר", כתב התושב באחת מהודעותיו.