"למבוטחים בביטוחים הקבוצתיים יש מענה"

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר , מגיבה לטור של אלי ציפורי "ניסנקורן וסלינגר נטשו את מבוטחי הביטוח הסיעודי"

(בעקבות הטור "ניסנקורן וסלינגר נטשו את מבוטחי הביטוח הסיעודי", מאת אלי ציפורי, 17.11.2016)

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, פועלת בשנים האחרונות למען המבוטחים בביטוח סיעודי, ובפרט למען המבוטחים המבוגרים בביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים קצרי הטווח. הממונה פרסמה כללים ליישוב הוגן של תביעות סיעוד, בוצעו ביקורות בחברות ביטוח, הושבו מאות אלפי שקלים למבוטחים ושולמו תביעות סיעוד שנדחו על ידי החברות במקרים שבהם התברר שהחברות פעלו בניגוד להוראות.

בנוגע למבוטחים בביטוחים הסיעודיים קצרי הטווח, נזכיר כי אלו מבוססים על הסכמים שחתמו ביניהם ארגוני עובדים ומעסיקים מול חברות ביטוח, שבסיומם רשאי כל צד שלא לחדש את ההסכם, או לחדשו בתנאים אחרים.

מאז כניסתה לתפקיד, פעלה הממונה למציאת מענה ראוי למבוטחים אלו. לאחר הליך ממושך ומורכב, וכחלק מרפורמה מקיפה שבוצעה בפוליסות הסיעוד של קופות החולים, המקיפות יותר מ-4 מיליון מבוטחים, נקבע כי מבוטחים מבוגרים בביטוחים הקבוצתיים שנותרו ללא מענה ביטוחי יוכלו להצטרף ללא בחינה של מצבם הרפואי ובתנאים זהים ליתר המבוטחים בביטוחים אלו, זאת עבור מבוטחים שחברות הביטוח לא חידשו להם את הביטוח הקבוצתי משנת 2011. בדיקות שבוצעו מלמדות על כ-100 אלף מבוטחים שפתרון זה רלוונטי עבורם.

הפתרון שנקבע מבטיח כי לכלל המבוטחים בביטוחים הקבוצתיים קיים מענה ביטוח זמין. מבוטחים צעירים זכאים לרכוש פוליסת פרט ברצף ביטוחי מלא, והמבוגרים זכאים להצטרף לפוליסות של קופות החולים כאמור. בימים אלה מגבש צוות בראשות סגן שר האוצר המלצות שמטרתן להרחיב ולגוון ככל הניתן את סל המוצרים בביטוח סיעודי, בדגש על זמינות המוצרים גם בגיל מבוגר.