פרשת הצוללות: עו"ד דוד שמרון עבר בדיקת פוליגרף

יומיים אחרי פרסום דבר הפרשה ביצע פרקליטו של נתניהו עו"ד דוד שמרון בדיקת פוליגרף מטעמו ובמרכזה השאלה: "האם נתניהו ידע" ■ היועמ"ש מסר כי בלשכתו נערך דיון סביב הפרשה

נתניהו בביקור בצוללת גרמנית / צילום: רויטרס
נתניהו בביקור בצוללת גרמנית / צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה מסר כי בלשכתו נערך הערב דיון סביב הפניות בנושא "פרשת הצוללות", בהשתתפות פרקליט המדינה וגורמים נוספים ממשרד המשפטים.
בתום הדיון הוחלט להמשיך לבחון את הנושא ובמסגרת זו, נבחנים גם היבטים שונים הנוגעים להסדרי ניגוד העניינים של מעורבים בפרשה.
לדברי דוברי היועמ"ש ומשרד המשפטים, "הדברים נבחנים הן עובדתית והן משפטית, ורק לאחר בחינה זו תתקבל החלטה כיצד להידרש לדברים".

יומיים אחרי פרוץ הפרשה הזדרז עורך הדין דוד שמרון לעבור בדיקת פוליגרף פרטית בנושא ובמרכזה השאלה "האם נתניהו ידע". הערב (א') פורסם לראשונה בחדשות 2 כי עו"ד דוד שמרון זימן עצמו למכון הפוליגרף "אייל" ובבדיקה שביצע מטעמו יצא דובר אמת.

 

בדיקת הפוליגרף נערכה יומיים אחרי פרוץ הפרשה ובמהלכה נשאל שמרון ארבע שאלות: "האם סיפרת לראש שהממשלה על קשר כלשהו בינך לבין המספנות הגרמניות?; האם שוחחת עם ראש הממשלה על רכש צוללות? האם שוחחת עם ראש הממשלה על תחזוקה וכלי שיט והאם סיפרת פעם לראש הממשלה שאתה מייצג את מיקי גנור?". על כל השאלות השיב שמרון בשלילה.

היום הגיב ראש הממשלה נתניהו להאשמות נגד עורך דינו על ניגוד עניינים. "כל הדיונים על עסקת הצוללות היו מתועדים, ממוסמכים ושקופים", אמר נתניהו בפתח ישיבת שרי הליכוד.

בימים האחרונים עלתה לכותרות העסקה בה רכשה ישראל מגרמניה שלוש צוללות חדשות - מספרים 7, 8 ו-9, לאחר שבערוץ 10 פורסם כי פרקליטו של ראש הממשלה נתניהו, עו"ד דוד שמרון, ייצג את הצד הגרמני בעסקה. בסביבתו של שר הביטחון לשעבר יעלון טענו כי נעשו מאמצים רבים לבלימת העסקה - שהסתיים בחתימה מצד נתניהו על מסמך, שסעיפיו לא ידועים למערכת הביטחון.