שיעור האבטלה ירד באוקטובר ל-4.5% - שפל כל הזמנים

זאת לאחר ששיעור האבטלה טיפס בספטמבר ל-5% ■ לפי נתוני התעסוקה שפרסמה הלמ"ס, שיעור התעסוקה בקרב בני 15 ומעלה נותר ללא שינוי ברמה של 61.2%

 אבטלה / צלם: אריאל ירוזלימסקי
אבטלה / צלם: אריאל ירוזלימסקי

שיעור האבטלה בישראל ירד באוקטובר לרמה של 4.5%, שפל כל הזמנים. בספטמבר, נזכיר, שיעור האבטלה עלה לרמה של כ-5%. כך עולה מנתוני סקר כוח האדם שפרסמה היום (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מהנתונים עולה כי שיעור התעסוקה בקרב בני 15 ומעלה נותר ללא שינוי ברמה של 61.2%, בעוד שיעור המשתתפים בכוח העבודה בקרב בני 15 ומעלה ירד באוקטובר ל-64.1%, לעומת 64.4% בספטמבר.

עוד שיפור בנתוני התעסוקה נרשם במספר המועסקים שעבדו בהיקף מלא (35 שעות ויותר בשבוע) בדרך כלל, שעלה ב-9% לעומת ספטמבר 2016. כמו כן, מספר המועסקים שעובדים בהיקף חלקי בדרך כלל (פחות מ-35 שעות בשבוע) ירד ב-0.3% באוקטובר.

נזכיר כי נתוני הלמ"ס זוכים לביקורת רבה שכן היא אינה כוללת בנוסחאות שלה הגדרות רחבות יותר של תעסוקה ואבטלה. כך למשל, שיעור האבטלה אינו כולל את מספר האנשים שהתייאשו מחיפוש עבודה או מספר האנשים שעובדים בהיקף חלקי שלא מרצון. ביקורת נוספת היא לגבי ההגדרה של קבוצת המועסקים, שכוללת לפי ההגדרה של הלמ"ס רק אנשים שעבדו בעבודה כלשהי שעה אחת לפחות בשבוע האחרון.