רווח רבעוני של 381 מיליון שקל לקבוצת גזית גלוב

עיקר הרווח - בזכות עליית ערך הנדל"ן של הקבוצה ■ גזית גלוב מציגה שווי נכסים כולל בספרים של 21 מיליארד שקל מול חוב של 13.2 מיליארד שקל

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב סיימה את הרבעון השלישי של 2016 ברווח נקי של 381 מיליון שקל, בין השאר בזכות עלייה נטו של 291 מיליון שקל בערך הנדל"ן של החברות הבנות שבשליטתה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הנקי ב-200 מיליון שקל בלבד, וזאת בעיקר בשל הפסד של 195 מיליון שקל שספגה החברה ברבעון הראשון ממכירת מניות קבוצת א. דורי (כיום קבוצת לוזון) לידי איש העסקים עמוס לוזון.

החברה, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, הכירה ברבעון השלישי בעליית ערכם של נכסים מניבים קיימים ונכסים בפיתוח בחברות הבנות, בזכות ירידה מתונה בשיעורי ההיוון ששימשו לחישוב שווי הנכסים. כך, בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה שווי הנדל"ן שבידי אקוויטי וואן האמריקאית, פירסט קפיטל רילטי הקנדית וסיטיקון הפינית ב-1.112 מיליארד שקל, בזכות ירידה מתונה בשיעורי ההיוון, וזאת לעומת עליית ערך של 480 מיליון שקל בלבד שנרשמה בתקופה המקבילה אשתקד.

גזית גלוב עוסקת ברכישה, פיתוח וניהול של מרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים ברחבי העולם, עם התמקדות באזורים אורבניים צומחים. החברה פועלת כיום בעיקר באמצעות שליטה בארבע חברות בנות ציבוריות: אקוויטי וואן בארה"ב, פירסט קפיטל רילטי בקנדה, אטריום במזרח אירופה וסיטיקון בסקנדינביה. כמו כן, לגזית גלוב גם החזקה ישירה במרכזים מסחריים בישראל, ברזיל וגרמניה.

באחרונה הסכימה אקוויטי וואן להתמזג אל תוך אחת ממתחרותיה הגדולות, ריג'נסי סנטרס, בעסקה מניות. אם תושלם העסקה, תחזיק גזית גלוב ב-13.2% מריג'נסי סנטרס ותרשום רווח הון של כ-1 מיליארד שקל. זאת, מאחר שהעסקה נעשתה בפרמיה של 13.7% על מחיר השוק, בעוד שההחזקה באקוויטי וואן רשומה בספרי גזית גלוב בשווי של 3.5 מיליארד שקל, הנמוך ב-38% משווי השוק של המניות בסוף הרבעון השלישי.

בסך הכל רשומות ההחזקות בארבע החברות הבנות בספרים לפי שווי כולל של 16.7 מיליארד שקל, בעוד ששווי השוק שלהן עמד בסוף ספטמבר על 18.6 מיליארד שקל. יחד עם הנדל"ן שמוחזק על ידה באופן ישיר, מציגה גזית גלוב שווי נכסים כולל בספרים של 21 מיליארד שקל, בעוד שהיקף התחייבויותיה (נטו) מסתכם ל-13.2 מיליארד שקל. כך שההון העצמי של החברה הסתכם בסוף ספטמבר ב-7.8 מיליארד שקל, בעוד שהחברה עצמה נסחרת לפי שווי שוק של 6.6 מיליארד שקל בלבד.

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 חילקה גזית גלוב דיבידנדים בהיקף כולל של 230 מיליון שקל, ואתמול הכריזה על דיבידנד רבעוני נוסף בסך 68 מיליון שקל, שיחולק בחודש הבא. כך, שב-2016 כולה יעמוד הדיבידנד על 151 מיליון שקל - הנמוך ביותר שמשלמת החברה מאז 2010.

רחל (רוחה) לוין, מנכ"לית גזית גלוב, ציינה כי ברבעון השלישי נמשך השיפור ביחסים הפיננסיים, חיזוק המאזן והורדת המינוף. "אנו ממשיכים לפעול למימוש האסטרטגיה, ומאמינים כי איכות תיק הנכסים שלנו תסייע לנו להמשיך במגמה החיובית בתוצאות", מסרה לוין. "זאת, בעוד שאנו מנצלים הזדמנויות לחיזוק תיק הנכסים בדרך של פיתוח ופיתוח מחדש, ובדרך של רכישת נדל"ן איכותי בהחזקה ישירה, כפי שעשינו לאחרונה בברזיל עם רכישת 33% מהבעלות על Shopping Cidade Jardim בסאו פאולו, תמורת כ-130 מיליון דולר".