אלקטרה: גידול של 25% ברווח הרבעוני ל-45 מיליון שקל

מחלקת לבעלי המניות דיבידנד של 31 מיליון ש' ■ צבר ההזמנות של החברה מתקרב ל-10 מיליארד ש'

חברת התשתיות אלקטרה , אותה מוביל איתמר דויטשר, ממשיכה להציג תוצאות משופרות על רקע הגידול הנמשך בהשקעות בתחומי הנדל"ן והתשתיות בישראל. החברה דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון השלישי של 2016 צמחו בכ-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לכ-1.3מיליארד שקל. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר ממגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בישראל וכן ממגזר שירות ואחזקה.

השורה התפעולית של אלקטרה הצביעה על גידול של 73% לכ-84 מיליון שקל. זאת בין היתר בשל רווח של כ-35 מיליון שקל מהשלמת העסקה למכירת 49% מהחזקות החברה בפרויקט אגירה שאובה בגלבוע לקרן ההשקעות אינפרא רד. הרווח הנקי מפעולות נמשכות גדל ברבעון ב-57.4% לכ-57.6 מיליון שקל. בשורה התחתונה דיווחה אלקטרה כי הרווח הנקי ברבעון צמח ב-24.6% והגיע ל-45 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה גידול של 11% בהכנסות לכ-3.8 מיליארד שקל, בעיקר על רקע עלייה בפעילות תחום פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל (עלייה של 9% בהכנסות ל-2.6 מיליארד שקל) ותחום שירות ואחזקה (גידול של 27% בהכנסות ל-1.1 מיליארד שקל). מנגד, בהכנסות מפעילות למבנים ותשתיות בחו"ל נרשמה ירידה של 19.6% בהכנסות ל-123 מיליון שקל.

הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל ב-5.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2015 והסתכם בכ-119 מיליון שקל. צבר ההזמנות של אלקטרה עמד בסוף הרבעון על 9.8 מיליארד שקל, גידול של 4% לעומת סוף 2015. במקביל לאישור הדוחות, אישר דירקטוריון הקבוצה חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של 31 מיליון שקל. מניית אלקטרה, המשתייכת לקבוצת אלקו של משפחת זלקינד, עלתה בשנה האחרונה ב-16% ושווי החברה בבורסה הגיע לכ-2 מיליארד שקל.

בהתייחס למכירת ההחזקה בפרויקט אגירה שאובה בגלבוע, ציין דויטשר כי היא "מהווה עדות נוספת ליכולת הקבוצה לייצר ערך באמצעות איתור הזדמנויות עסקיות במגזר הזכיינות והשבחתן". עוד הוסיף כי "אנו מעריכים, כי גם בעתיד נממש באופן דומה פרויקטים שיבשילו ממגזר זה. בנוסף, הרכישות המוצלחות של החברות טווס, דנקו ואלקטרה סקיוריטי (באמצעות יחידת סיור אבטחת הבנקים), תרמו אף הן להרחבת פעילות הקבוצה ולעלייה בתוצאות".