רשת פרשמרקט תרכוש את רשת מחסני להב בכ-85 מיליון שקל

כך לפי הסכם עקרונות שנחתם בין הצדדים ■ רשת מחסני להב מונה 14 סניפים שעברו השבחה בשנה האחרונה כדי לאפשר את מכירתה

מחסני להב לוגו
מחסני להב לוגו

האם מסתמנת רכישה של רשת מחסני להב על ידי רשת פרשמרקט? נחתם הסכם עקרונות לרכישת מחסני להב על ידי רשת פרשמרקט שנמצאת בבעלות האחים יוסי ושלומי אמיר (אמרי) מאז שנת 2004.

רשת פרשמרקט הוקמה ב-1995 וכיום היא מונה 19 סניפים, אשר רובם נרכשו לאורך זמן בכמה עסקאות. רשת מחסני להב מונה כיום 14 סניפים, הממוקמים בין היתר בחולון, אשדוד, יבנה, נתניה, רמת אביב, חיפה ונצרת. רוב הסניפים ממוקמים במוקדים המוגדרים תחרותיים, כאשר שלושה מהסניפים מוגדרים כסניפים גדולים ו-11 סניפים הם סניפים עירוניים בהגדרתם ופונים לשוק הדיסקאונט.

הצדדים חתמו על הסכם הבנות מחייב והוא יעבור לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. היקף העסקה מוערך בכ-6 מיליון שקל לכל סניף (כולל מלאי), ובסך הכול בסכום כולל של כ-85 מיליון שקל. הסכום לא אושר רשמית על ידי מי מהצדדים בעסקה. לא ידוע עדיין, במידה והעסקה תצא אל הפועל, אם בכוונת פרשמרקט להשאיר את סניפי מחסני להב בפורמט הנוכחי ובמיתוג הנוכחי שלהם, או שהם יוסבו לרשת פרשמרקט.

השבחה והשקה של אתר למכירות

רשת מחסני להב, המונה כ-1,000 עובדים, הוקמה על ידי אלי להב וכיום היא נמצאת בבעלות חברת האוטובוסים דן, שרכשה את מחסני להב בשנת 2010. לפני שנה נכנס לתפקיד מנכ"ל הרשת עידו מור, מי ששימש בעבר כמנכ"ל רשת PM:AM, במטרה להכשיר את הרשת למצב של מכירה. בשנה האחרונה עברו הסניפים תהליך של השבחה בזווית הרווחיות והיעילות התפעולית - כאמור במטרה לייצר קרקע לעסקת מכירה אחרי שחברת דן החליטה לצאת מתחום הקמעונאות ולהתמקד בעסקי התחבורה והנדל"ן. לאחרונה השיקה מחסני להב אתר אינטרנט מכירתי לקניות אונליין עם הפצה לישובים באזור השרון בעיקר.

לדברי מור, "בשנה האחרונה עסקה הנהלת הרשת בשיפור והשבחת ביצועי הרשת על מנת לאפשר מכירתה, מתוך הבנה שבשוק הנוכחי אין מקום לשחקנים קטנים ורק הגדולים ישרדו. לכן העסקה טובה ונכונה גם מנקודת המבט של המוכרים וגם של פרשמרקט, שתעשה קפיצת מדרגה משמעותית".

רכישות שלא יצאו אל הפועל

יצוין כי לפני כשנה פורסם שרשת פרשמרקט תרכוש את ארבעת סניפי רשת סופר דוש - הסכם זה לא יצא אל הפועל. כמו כן, לפני כעשור אף היו מגעים לרכישת רשת ויקטורי מידי משפחת רביד - אז כאשר הרשת מנתה 8 סניפים בלבד - אולם עסקה זו לא יצאה אל הפועל אחרי שני ניסיונות כושלים ומגעים שהתקיימו בין הצדדים.

שמה של פרשמרקט אף נקשר בעבר לרכישת סניפי מגה מידי יינות ביתן - מהלך שעד כה לא הבשיל. יש הטוענים בענף הקמעונאות כי סיכוי גבוה שגם העסקה הזו לא תבשיל לכדי ביצוע בפועל. "יפליא אותי מאוד אם כן", אמר קמעונאי בכיר ל"גלובס", בשל ההיסטוריה של הרשת שנוטה לחתום על הסכמים ולא ליישם אותם".

את תגובת רשת פרשמרקט לא ניתן היה להשיג עד כה.