מטוס ועליו קב' כדורגל ברזילאית התרסק; דיווח על 76 הרוגים

(עדכון) - דיווחים בקולומביה על התרסקות מטוס, עליו היו 72 נוסעים ו-9 אנשי צוות ■ שחקני קבוצת הכדורגל הברזילאית שאפקואנסה היו על המטוס, לקראת המשחק שהיה אמור להתקיים מחר נגד אתלטיקו נסיונל

הקבוצה הברזיליאית במטוס / צילום: רויטרס
הקבוצה הברזיליאית במטוס / צילום: רויטרס

מצב חירום היום (ג') בקולומביה בעקבות התרסקות מטוס נוסעים, עליו היו 72 נוסעים ו-9 אנשי צוות. המטוס המריא משדה התעופה וירו וירו הממוקם כ-16 ק"מ מהעיר סנטה קרוז שבבוליביה בשעה 06:18 (זמן מקומי), והתרסק בדרכו לשדה התעופה הבינלאומי במדיין שבצפון המדינה.

שחקני קבוצת הכדורגל הברזילאית שאפקואנסה היו על המטוס, לקראת המשחק שהיה אמור להתקיים מחר נגד אתלטיקו נסיונל. על הטיסה היו גם עיתונאים שליוו את קבוצת הכדורגל בדרכה למשחק הראשון של גמר טורניר סודאמריקנה, המפעל השני בחשיבותו לקבוצות כדורגל בדרום אמריקה ,המתקיים מדי שנה במחצית השנייה של השנה בחסות CONMEBOL. 

לפי שעה קיימים דיווחים לא רשמיים על 6 ניצולים שמפונים מזירת ההתרסקות, ועל מותם של 76 נוסעים. על פי הדיווחים, על הניצולים נמנים 3 משחקני הקבוצה, 2 אנשי צוות ועיתונאי. דיווח לא רשמי נוסף מסר כי אחד מהפצועים נפטר בבית החולים.

עדיין לא ידועה מהי הסיבה להתרסקות המטוס, אולם גורמים אמרו כי ככל הנראה מדובר ב"כשל חשמלי". החילוץ נעצר לעת עתה בשל תנאי מזג האוויר הקשים והערפל השורר במקום, אשר מנעו ממסוקי החילוץ לנחות באזור.