4 שעות טיסה מנתב"ג: חופשה באחד המקומות היפים בעולם

נוף עוצר נשימה: הצצה לכפר הציורי מורקוט אשר שוכן על גדות אגם לוגאנו ונבחר לכפר היפה ביותר בשוויץ ■ צפו בוידאו וגלו מה הופך את המקום הזה למיוחד כל כך

צ'ק אין, שוויץ/ צילום: מתוך הוידאו
צ'ק אין, שוויץ/ צילום: מתוך הוידאו

זה לא סוד ששוויץ ובעיקר הכפרים והעיירות הציוריות שבה הפכו לשם נרדף וסמל ליופי. פתיתי השלג שבהרים, האגמים האלפיניים והגבעות המוריקות. לא צריך להכביר מילים - בשוויץ מבינים דבר אחד או שניים על יופי. אז כשאנשי המקום עצמו בוחרים את הכפר היפה ביותר בשוויץ, אין ספק שמדובר בסיפור.

בימים אלו נבחר הכפר הציורי מורקוט אשר שוכן על גדות אגם לוגאנו ככפר היפה ביותר בשוויץ, בתחרות שהתקיימה על ידי המקומיים, כלומר השוויצרים בעצמם.

הכפר מורקוט ממוקם למעשה בנקודה הדרומית ביותר בשוויץ. מדובר בכפר דייגים יפהפה שמתגוררים בו בערך 800 אנשים והוא מתאפיין באינסוף סמטאות אבן חבויות ומגוון מרשים של בתים וכנסיות בסגנונות הבארוק והרנסנס. כל אלו מוקפים בצמחייה סוב-טרופית עבותה וכמובן שיש גם את אגם לוגאנו והנוף האלפיני עוצר הנשימה.

האגם שייך בחלקו הגדול לשוויץ ובחלקו הקטן לאיטליה והוא מציע יעדים תיירותיים נוספים כשהמעבר בין כפר לכפר נעשה באמצעות שיט בסירה. האזור שבין אגם לוגאנו לאגם מג'ורה, שהוא היעד היותר תיירותי, נקרא קנטון טיצ'ינו - אזור שמציע שפע של פעילויות לכל המשפחה: מסלולי הליכה, רכיבה על אופניים, פארק מים, טיולים לפסגות הרים, מזחלות וקרחונים, שילוב אידיאלי של חופשה בין אגמים ועיירות קטנות בנוף איטלקי מקסים.

בהחלט מומלץ לצאת לשייט על אגם לוגאנו וכך לחלוף על פני עיירות דייגים יפהפיות ושלוות כמו גנדרייה ומורקוט וגם לעלות ברכבלים לטיולים ותצפיות על האלפים.

הטמפרטורות בנובמבר נעות סביב ה-10-12 מעלות - לא כזה נורא, ויש חבילות שמוצעות לאזור במהלך חודש נובמבר. חברת איסתא, למשל, מציעה חבילות של טיסה פלוס מלון שנעות סביב מחיר של 1200 דולר בממוצע. גם חברת Swiss1 שמתמחה בטיולים לשוויץ, מציעה חבילות נופש למלונות ספא על שפת אגם לוגאנו בעלות של 1279 אירו לאדם.