קוזינצקי בוחן הנפקת מנרב פרויקטים בבורסה בתל-אביב

עיתוי ההנפקה והיקפה טרם נקבעו ■ הונה העצמי של מנרב פרויקטים עומד על כ-300 מיליון שקל

אברהם קוזניצקי / צילום: תמר מצפי
אברהם קוזניצקי / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן מנרב  שבשליטת היו"ר אברהם קוזניצקי בוחנת אפשרות לגייס הון עבור החברה הבת (100%) מנרב פרויקטים, המרכזת את פעילותה בתחום הייזום בישראל, וזאת באמצעות הנפקת מניות ראשונית (IPO) בבורסה. מהדיווח של מנרב אמש עולה כי הונה העצמי של מנרב פרויקטים עומד על כ-300 מיליון שקל. במנרב הדגישו כי "מבנה ההנפקה, היקפה, עיתויה ותנאיה טרם נקבעו סופית", וכן כי ביצוע ההנפקה כפוף לכמה תנאים.

מנרב עוסקת בניהול הנדסי ובביצוע עבודות בנייה ותשתיות במגזר הציבורי, העסקי והפרטי, ייזום למגורים, זכיינות וניהול והשכרת נכסים מניבים. בדוחותיה מציינת החברה כי את פעילות ייזום הפרויקטים שלה בישראל, בעיקר למגורים, מרכזת מנרב פרויקטים. עוד עולה מהדוחות כי רווחי מנרב פרויקטים ב-2015 הסתכמו בכ-30 מיליון שקל, אחרי שב-2014 היא הרוויחה כ-11 מיליון שקל וחילקה דיבידנד של קרוב ל-9 מיליון שקל.

ממצגת שפרסמה בחודש שעבר מנרב עולה כי רווחי תחום ייזום הבנייה במחצית עמדו על 25 מיליון שקל, וכי צבר ההזמנות של תחום זה היווה 12% מסך צבר ההזמנות. בסך הכול בתחום הייזום למגורים יש למנרב כיום כ-2,000 דירות בביצוע או בתכנון, בפרויקטים שונים במרכז הארץ. מנכ"ל מנרב פרויקטים הוא דרור קוזניצקי, בנו של בעל השליטה, וב-2015 עלות העסקתו הסתכמה ב-1.4 מיליון שקל.

מתרשים החזקותיה של קבוצת מנרב עולה כי מלבד תחום הייזום בארץ, מנרב פרויקטים גם מחזיקה את מנרב אינווסטמנטס, הפועלות בתחום הייזום לבנייה בהונגריה, מחזיקה בחברות מנרב תשתיות ומי מנשה, המפעילות מכונים לטיהור מי שפכים בשיטת B.O.T (בנה-הפעל-העבר), וכן כי היא בעלת מפעל בגזר לייצור מוצרים מפרופילי P.V.C (באמצעות מנרב תשתיות). מניית מנרב, שנסחרה היום בחיוב, השלימה קפיצה של יותר מ-20% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של כ-470 מיליון שקל.

אשרור דירוג A יציב ממעלות

במקביל לדיווח על ההנפקה האפשרית, עדכנה מנרב כי S&P מעלות אישררה לה דירוג A באופק יציב, בהערכה כי מנרב "תוכל לשמור על מעמדה המוביל בתחומי הזכיינות, הקבלנות וההנדסה בשוק הישראלי, גיוון הכנסותיה וצבר הזמנות שיתרום לנראות טובה של תזרים המזומנים בעתיד". במעלות הוסיפו כי תחזית הדירוג מתבססת בין היתר על ההערכה "כי החברה תבצע פעולות שיאזנו את רמת המינוף ב-2017", וכי היא "משקפת את כוונתה לשמור על יתרות מזומנים גבוהות, היקף קווי אשראי חתומים לאורך זמן ורמת נזילות הולמת".