ירידות בבסיו המסחר בורסות אירופה; הנפט עלה בכ-12% ביממה

הנפט ממשיך לזנק על רקע הסכמות באופ"ק לקיצוץ בתפוקה ■ מדדי מנהלי הרכש בסין וביפן פורסמו ■ מחר: דוח התעסוקה האמריקאי לחודש נובמבר

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ה') בירידות שערים למן הפתיחה, בעוד המשקיעים מגיבים להסכם שחתמו אתמול יצואניות הנפט הגדולות בפסגת אופ"ק. דריכות רבה נרשמת בשווקים גם לקראת משאל העם שייערך באיטליה ביום ראשון. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בעליות קלות.

 

כאמור, סקטור האנרגיה המשיך לרכז עניין לאחר שאתמול יצואניות הנפט הגדולות הסכימו, במפתיע, לקצץ את תפוקת הנפט ב-1.2 מיליון חביות ביום לרמה של 32.5 מיליון חביות, ירידה של כ-4.5% מהכמות שמפיקות היום יצואניות הנפט. מאז ההודעה על ההסכם, זינקו במחירי הנפט ביותר מ-12%, כאשר החוזים העתידיים על הברנט נסחרים היום סביב 52 דולר לחבית.

בשוק מעריכים כי האינפלציה ברחבי העולם תעלה בעקבות הצפי לעלייה ממושכת במחירי האנרגיה ומנגד קיים חשש לירידה חדה בכוח הקנייה. 

בבריטניה פורסם כי מחירי הבתים עלו ב-4.4% בשיעור שנתי.

באירופה, כמו בעולם כולו, ממתינים לפרסום דוח התעסוקה האמריקאי לחודש נובמבר, מחר. על פי התחזיות המוקדמות, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 165 אלף משרות בהמשך להוספה של 161 אלף משרות באוקטובר, כששיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי, על 4.9%.

דוח זה יהיה אחד הגורמים המשמעותיים בקביעת הריבית החודש, עת יתכנס הפדרל ריזרב. כעת מאותתים החוזים על הריבית על מירב הסיכויים להעלאת ריבית בארה"ב, שנה בדיוק אחר ההעלאה הקודמת.

מגמה חיובית נרשמה הבוקר (ה') בבורסות אסיה, כשמדד הניקיי היפני סגר בשיא מתחילת השנה.

 

מניות האנרגיה באסיה בלטו לחיוב על רקע ההסכם עם אופ"ק. נציין לדוגמה את Inpex .

בסין דווח כי מדד מנהלי הרכש (PMI) בחודש נובמבר רשם עלייה ל-51.7 נקודות לעומת צפי לעלייה ל-51 נקודות. עם זאת, מדד מנהלי הרכש Caxin/Markit רשם ירידה ל-50.9 נקודות לעומת קריאה של 51.2 נקודות באוקטובר, אך עדיין טוב מהתחזיות המוקדמות.

ביפן דווח כי מדד מנהלי הרכש בחודש החולף עמד על 51.3 נקודות לעומת צפי לקריאה של 51.1 נקודות. מכל מקום, נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות פירושה התרחבות כלכלית.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]