לראשונה מזה שנתיים סיטי גייס בהנפקת אג"ח מגובות נכסים

הבנק גייס 2.5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח שגובו בחובות לקוחות על כרטיסי אשראי

סיטיבנק, סיטי בנק / רויטרס
סיטיבנק, סיטי בנק / רויטרס

אחרי קיפאון של שנתיים, השלים סיטיגרופ  בנק גיוס של 2.5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח מגובות בנכסים. אגרות החוב מגובות בנכסים מואשמות בשווקים הפיננסים כגורם משמעותי בקריסת השווקים ב-2008, מה שהביא לקיפאון בשימוש במכשיר, אולם קבלת הפנים החמה בוול סטריט למכשיר של סיטי גורמת להערכות שאנחנו נמצאים בפני גל של הנפקות מסוג זה.

הגיוס בוצע, כאמור, באמצעות הנפקת אג"ח שגובתה בחובות של לקוחות על כרטיסי האשראי שהנפיק הבנק. בארה"ב אשראי באמצעות כרטיסי אשראי נחשב לנכס בסיכון יחסית נמוך (לא נמוך כמו אשראי בנקאי אך עדיין נמוך בגלל שיטת דירוג האשראי האישית) ולכן נרשמה התעניינות רבה בהנפקה. יש לציין עוד כי אשראי באמצעות כרטיסים הוא אשראי לזמן קצר כך שגם המח"מ של האג"ח קצר.

המערכת הבנקאית האמריקאית העדיפה עד עכשיו לבצע גיוסי חוב באמצעות הנפקות לזמן ארוך מה שאיפשר להם לשפר את היחסים הפיננסים שהוכתבו להם על ידי הפדרל ריזרב. 

עם השלמת ההנפקה של סיטי היא כמעט ועומדת בדרישות הרגולטוריות ליציבות אולם הבנק זקוק לעוד 2 מיליארד דולר כדי לעמוד בדרישות הרגולציה. ההערכות הן כי סיטי יגייס את 2 מיליארד הדולר הנותרים בחוב ארוך כשמעניין יהיה לראות באיזו ריבית תיסגר ההנפקה לאור העלייה בתשואות האג"ח הממשלתי והריבית של הפד שצפוייה להמשיך לעלות בשנה הבאה.

יש לציין כי סיטי גרופ ביצעה הנפקות מגובות כרטיסי אשראי בהיקפים של 11 מיליארד דולר בכל אחת מהשנים 2013 ו-2014.