השופט יצחק כהן הודה בהטרדה מינית - אך לא יורשע

נשיא המחוזי בנצרת בדימוס הושיב עובדת על ברכו ונגע בגבה מתחת לחולצתה ■ בעקבות פרסום הפרשה פרש כהן מכס השיפוט בנובמבר 2014 ■ לפי הסדר הטיעון עמו, יידון לעונש של שירות לתועלת הציבור ופיצוי למתלוננת בסך 2,500 שקל

נשיא בית המשפט המחוזי בדימוס יצחק כהן/ צילום מוטי קמחי ידיעות אחרונות
נשיא בית המשפט המחוזי בדימוס יצחק כהן/ צילום מוטי קמחי ידיעות אחרונות

נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת בדימוס, יצחק כהן, הודה הבוקר (א') בביצוע הטרדה מינית בהמשך להסדר הטיעון שחתם עם פרקליטות מחוז מרכז (פלילי). כהן הודה בכך שבמהלך כהונתו כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, בסמוך לחודש ספטמבר 2010, ביקש שופט מחוזי אחר מעובדת בבית המשפט למסור לשופט כהן מסמך.

לפי האישום, העובדת נכנסה ללשכתו של כהן, וכשמסרה לו את המסמך, הוא הושיבה על ברכו ונגע בגבה מתחת לחולצתה. במבוכתה החלה העובדת לספר לכהן על חתונתה הקרבה, ולאחר זמן מה קמה. בתגובה קם כהן וחיבק אותה.

לפי האישום, כהן ביצע את המעשים ללא הסכמתה של העובדת, ובכך ביצע עבירה של הטרדה מינית.

כתב האישום נגד כהן הוגש בחודש שעבר, באישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, יחד עם הסדר הטיעון, במסגרתו הוסכם כי כהן יודה באשמה ויישלח לתסקיר שירות מבחן.

המדינה ביקשה להטיל על השופט כהן עונש של שירות לתועלת הציבור וכן פיצוי למתלוננת בסך 2,500 שקל, ובנוסף, לפי ההסדר הודיעה התביעה לבית המשפט כי תסכים לאי-הרשעה, בכפוף להמלצת שירות המבחן.

נזכיר כי בעקבות פרסום הפרשה פרש כהן מכס השיפוט בנובמבר 2014.