התבשמו מהסקרים? יש עתיד מציעה לפזר את הכנסת

סקר ערוץ 2 הצביע על כך שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד הוא היחיד כיום שמהווה אלטרנטיבה ריאלית לראש הממשלה נתניהו ■ בסיעה הודיעו היום כי ביום רביעי הקרוב הם יעלו להצבעה את החוק לפיזור הכנסת, עליו חתמו כל חברי הסיעה

יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל
יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל

אחרי הסקר האחרון של ערוץ 2 שהראה כי יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד הוא היחיד כיום שמהווה אלטרנטיבה ריאלית לראש הממשלה בנימין נתניהו, סיעתו רוכבת על המומנטום ומנסה לאותת כי היא גם האופוזיציה היחידה בכנסת הזו. בסיעה הודיעו היום (א') כי ביום רביעי הקרוב הם יעלו להצבעה את החוק לפיזור הכנסת, עליו חתמו כל חברי הסיעה.

ביש עתיד לא הזכירו כמובן את הסקר, שניבא למפלגה 25 מנדטים בדיוק כמו לליכוד (לעומת 10 מנדטים בלבד למחנה הציוני), אלא הציגו נימוק אחר לעניין פיזור הכנסת: "ההחלטה התקבלה על רקע מגמה ההולכת ומחמירה בחודשים האחרונים, שבה אנו רואים כי ממשלת ישראל עסוקה אך ורק בעצמה, בריבים הפוליטיים שלה ולמעשה בכל מה שלא חשוב לאזרחי ישראל".

על פי הודעת הסיעה, "לא מתקיים שום דיון רציני באף אחת ממערכות השלטון לאן פניה של ישראל מועדות. לא בתחומי הכלכלה והחברה, לא בתחום המדיני ולא בתחום הביטחוני". המשך ההודעה נשמע כבר כמו קמפיין בחירות של ממש.

במערכת הפוליטית, לפחות כלפי חוץ, משתדלים שלא להתרגש מהסקר האחרון - במיוחד בהקשר של לפיד. בכנסת מזכירים את הבוז המופגן שרוכש ללפיד יו"ר סיעת יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן. האחרון נאם לאחרונה בפני כ-300 רבנים חרדים והצהיר: "לפיד לעולם לא יהיה ראש ממשלה, תצטטו אותי".