פרשת הצוללות: יועמ"ש משרד הביטחון העיד במשטרה

עו"ד אחז בן-ארי לא סתר את עדותו של עו"ד דוד שמרון, והעיד כי בשיחה עם שמרון לא הוזכר שמו של רה"מ נתניהו

עו"ד דוד שמרון / צילום: יונתן בלום
עו"ד דוד שמרון / צילום: יונתן בלום

הבדיקה המשטרתית בפרשת הצוללות וכלי השייט עולה הילוך: היועץ המשפטי למשרד הביטחון, עו"ד אחז בן-ארי, העיד במשך שעות ארוכות במשטרה, ולא סתר את עדותו של עו"ד דוד שמרון. הוא העיד כי בשיחה עם שמרון לא הוזכר שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ביום רביעי הודיע היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כי הוא פותח בבדיקת פרשת הצוללות. זאת, "בעקבות מידע חדש שהתקבל מהמשטרה וכן התפתחויות נוספות בנושא". במקביל, נודע כי הבדיקה אינה עוסקת בראש הממשלה נתניהו אלא בפרקליטו, עו"ד דוד שמרון, שאמר: "אני סמוך ובטוח כי לאחר שהדברים ייבדקו על-ידי גורם מקצועי אובייקטיבי, יתברר אחת ולתמיד כי לא נפל כל דופי בפעולותיי, וכי הכול נעשה בהתאם לדין ולהסדר ניגוד העניינים. מובן מאליו שאשתף פעולה עם גורמי הבדיקה ככל שאדרש".

הבדיקה לא נוגעת לראש הממשלה ישירות אלא לדרגים נמוכים יותר ובעיקר לפעילות של שמרון ואחרים בכל הקשור לא לצוללות בהכרח אלא לכלי שייט, בכלל זה גם הצוללות וגם כלי שייט שנועדו לאבטח את אסדות הגז.

ככל הנראה לב-לבם של החומרים החדשים הוא אותו מייל שפרסם רביב דרוקר בחדשות 10, שנשלח מהיועץ המשפטי של משרד הביטחון למנכ"ל המשרד, בו נכתב כי עו"ד שמרון מתעניין אם מתקיים מכרז בעניינם של הספינות שישראל מתעתדת לקנות, והאם מתכוונים לקנות מהם כפי שמבקש ראש הממשלה. במייל הזה, על פניו, יש לכל הפחות טענה שראויה לבדיקה, כאילו נתניהו ושמרון - בניגוד לטענותיהם - שוחחו בעניין רכש ספינות מאותה מספנה בגרמניה.