עוד עוקץ קשישים באלפי שקלים: היזהרו מחברת "סופר סייל"

"הכול כלול" בערוץ 10: נציגי "סופר סייל" מתקשרים ללקוחות, בעיקר קשישים, וסוחטים מהם אלפי שקלים על שירותים ומוצרים שכלל לא רכשו

סופר סייל / מתוך הווידיאו
סופר סייל / מתוך הווידיאו

סיפורי עוקץ צרכניים של חברות בישראל לא נגמרים. לאחר שבחודש מארס השנה נחשפה ההונאה של חברת יו פי לייף מרקטינג, עוד חברה נוקטת "שיטת מצליח" ומנסה לסחוט מצרכנים מאות ואלפי שקלים על שירותים ומוצרים שבכביכול הם רכשו ממנה.

הפעם, כפי שפורסם בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10, מדובר בחברה שנקראת "סופר סייל", והיא מתיימרת להיות "חבר המועדון של חברות האשראי" ולסחוט תשלומים מרכישות שלא היו ולא נבראו מצד הלקוחות או על חברות במועדון לקוחות שלא הייתה.

 

נציגת החברה טוענת בשיחה טלפונית יזומה עם לקוחות כי הם היו חברי מועדון במשך שנתיים בחינם, וכי עכשיו השנה השלישית היא בתשלום - של כ-1,200 שקל. אם הלקוחות מסרבים לשלם על משהו שהם לא רכשו ולא מעוניינים לרכוש, הנציגה דורשת מהם דמי ניתוק של מאות שקלים.

בשיחה שהוקלטה בתוכנית הלקוחה הייתה אסרטיבית והתנגדה לכל ניסיונות ההונאה של סופר סייל, אבל לקוחות רבים אחרים האמינו ושילמו לחברה מאות ואלפי שקלים. 

הסיפור מתגלגל על לפתחה של חברת ישראכרט, שמתברר כי גם היא מנסה לשים את ידיה על סופר סייל. נציגה של ישראכרט אמרה כי עשרות לקוחות שלה, בעיקר לקוחות מבוגרים, פונים אליה כדי לבטל עסקאות, מאחר שהם לא ביצעו אותן בפועל - עסקאות של 2,000-3,000 שקל בכל פעם. 

ניסיונות להשיג את חברת סופר סייל טלפונית נכשלו כמובן. חיפוש ברשם החברות מעלה כי החברה רשומה כמפירת חוק והיא אינה חוקית. 

מישראכרט נמסר בתגובה כי "החברה קיבלה מספר פניות של לקוחות בנוגע לחיובים על-ידי בית העסק ללא אישורם וידיעתם. כל הלקוחות זוכו, וזאת בהתאם לחוק חיוב כרטיסי אשראי".