פרה חולבת: ילין לפידות תחלק דיבידנד בכ-15.8 מיליון שקל

הרווח ברבעון השלישי קטן ב-10% לכ-22 מיליון שקל ■ מתחילת השנה רווח נקי של כ-67 מיליון שקל

ילין לפידות, בית ההשקעות שייסדו דב ילין ויאיר לפידות, ממשיך להציג צמיחה לצד רווחיות יוצאת דופן - כך חושפים דוחות הרבעון השלישי של לידר שוקי הון, שבסוף אוקטובר מכרה את עסקי הברוקראז' שלה ונותרה בעיקר עם החזקה של 50% מילין לפידות.

הרווח הנקי של בית ההשקעות הסתכם בכ-22 מיליון שקל - קיטון של כ-10% ביחס לרווח נקי של כ-24.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בצמרת התוצאות בענף המקומי

היקף הנכסים המנוהל על ידי בית ההשקעות הצומח, שחווה שנים רצופות של הצלחה בתשואות ובגיוסים, גדל בשנה החולפת בשיעור מרשים של כ-14%: לכ-58 מיליארד שקל מכ-51 מיליארד שקל בסוף ספטמבר 2015. על רקע זאת, בשלושת הרבעונים הראשונים של 2016 רשם ילין לפידות רווח נקי של כ-66.7 מיליון שקל, שמציב אותו בצמרת טבלת התוצאות בקרב בתי ההשקעות המקומיים. זאת, אף על פי שמדובר בירידה של כ-8% ביחס לרווח הנקי בתקופה המקבילה ב-2015.

על מנת לסבר את האוזן לגבי הרווחיות של ילין לפידות, נזכיר כי לאחרונה סיכם בית ההשקעות השני בגודלו במשק - מיטב דש (המנהל נכסים בהיקף כולל של כ-122 מיליארד שקל), את הרבעון השלישי עם רווח נקי של כ-25 מיליון שקל, כאשר בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הצטבר הרווח הנקי שלו לכ-67 מיליון שקל - בדומה לזה שמציג עתה ילין לפידות.

מיטב דש חתם בשבוע שעבר על הסכם למכירת כל מניותיו לקרן ההשקעות הזרה XIO תמורת כ-1.5 מיליארד שקל. ילין לפידות, שכאמור מציג רווח דומה על פחות ממחצית היקף הנכסים המנוהלים, מוחזק במחציתו על ידי לידר שוקי הון, הנסחרת בשווי של כ-600 מיליון שקל, כאשר יתרת ה-50% בבית ההשקעות מוחזקים על ידי צמד מייסדיו והמנהלים, ילין ולפידות.

גידול בהכנסות מניהול השקעות

עוד נציין כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשם ילין לפידות הכנסות מניהול השקעות של כ-302 מיליון שקל, המהוות גידול של כ-3% ביחס לתקופה המקבילה, וזאת הודות לעלייה בהכנסות מדמי הניהול שנגבו בפעילויות הגמל וההשתלמות והתיקים המנוהלים, למול ירידה בהכנסות מניהול קרנות נאמנות (וזאת בשל הפדיונות שנרשמו בפעילות זו).

כך, ממשיך ילין לפידות לשמש כפרת מזומנים חולבת עבור בעלי המניות בו, כשבסוף נובמבר ביצע בית ההשקעות חלוקת דיבידנד נוספת, בהיקף של כ-15.8 מיליון שקל. שמצטרפת לדיבידנדים רבים מאז הקמתו בשנת 2004, הודות לרווחיות שהוא מציג באופן עקבי.

דוחות הרבעון
 דוחות הרבעון