ליברמן: ידענו על השותפות האיראנית ביצרנית הצוללות הגרמנית

שר הביטחון בוועדת הכספים: "השותפות האיראנית ביצרנית הצוללות תיסנקרופ הייתה ידועה, וזה לא כצעקתה"

 אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן
אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן

התייחסות מפתיעה מצד שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לפרסומים מהימים האחרונים אודות הקשר בין חברת תיסנקרופ הגרמנית שבונה את צוללות חיל הים לבין איראן. בדיון של ועדת הכספים של הכנסת שהתקיים היום (ג') אמר ליברמן כי "השותפות האיראנית ביצרנית הצוללות הייתה ידועה, וזה לא כצעקתה".

דבריו של ליברמן באים ימים אחדים אחרי שמשרד הביטחון מסר בתגובה לידיעות בדבר המניות שמחזיקה חברת השקעות מאיראן בתאגיד תיסנקרופ, כי "הנושא אינו מוכר לנו".

במענה לשאלות של חברי כנסת בנושא, אמר ליברמן כי "נושא השותפות האיראנית עם יצרנית הצוללות היה ידוע, וההתקשרות בנושא נחתכה הרבה לפני כניסתי לתפקיד. בכל מקרה, המציאות שונה בתכלתי מהפרסומים בנושא".

הוא הוסיף וטען כי "מי שיעבור על הפרוטוקולים מדיונים שהתקיימו בקבינט ובמועצה לביטחון לאומי יראה שלא כצעקתה, כפי ששמענו בתקשורת. העובדות והמציאות רחוקות ממה שהצטייר על המרקע. יש הנהלה לחברה, ויש 'בורד', והשותפות זניחה ביותר".

הסכם ל-5 שנים

בהופעתו לפני חברי ועדת הכספים של הכנסת הציג ליברמן את תקציב הביטחון ל-2017-2018, ואמר כי בכל אחת מהשנים יעמוד תקציב הביטחון על יותר מ-70 מיליארד שקל: "בפעם הראשונה יש לצה"ל תקציב רב שנתי שמאפשר תכנון שני קדימה בנושאי חימוש והצטיידות", אמר ליברמן.

הוא הוסיף כי מתוקף ההסכם בין משרד הביטחון למשרד האוצר, הצבא התחייב שלא יפתח למשך 5 שנים את הדיון על תקציב הביטחון: "חייבת להיות רציפות שלטונית וצריך לכבד את ההסכם - גם אם יש בו סעיפים שאני לא שלם איתם. אני לא שלם גם עם קיצור שירות החובה בצה"ל. כמובן שבהסכמה בין הצדדים אפשר לשנות דברים".

ליברמן התייחס גם להקמת המכשול הקרקעי לאורך הגבול שבין ישראל לרצועת עזה ואמר: "השלמנו את כל מרכיבי התקצוב בנושא והעבודות כבר מתבצעות. זה היה מאבק לא פשוט והכסף כבר נמצא".

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי אדם, אמר לחברי ועדת הכספים כי "אנו מציגים תוכנית מתואמת עם משרד האוצר ושאר משרדי הממשלה - אחרי 16 דיונים בוועדת החוץ והביטחון. התוכנית סגורה, אם כי יש בה חוסרים. אין אידיליה בהוצאות חירום אזרחיות - אך עשינו קפיצת מדרגה רצינית, ויש לנו יכולת לתת מענה רציני לכל מצבי החירום והצרכים הביטחוניים של המדינה".