שבר את הרשת: סרטון "הבנות של בוכריס" גרף אלפי שיתופים

שיר מחאה נגד הסדר הטיעון שהושג בין תא"ל אופק בוכריס למתלוננות נגדו, שבמסגרתו הודה בביצוע עבירות מין, פורסם אתמול ברשת והפך בין-לילה ללהיט ויראלי שרשם מאות אלפי צפיות ■ צפו בסרטון

הבנות של בוכריס סרטון/ צילום: מהוידאו
הבנות של בוכריס סרטון/ צילום: מהוידאו

שיר מחאה נגד הסדר הטיעון שהושג בין תת-אלוף אופק בוכריס למתלוננות נגדו, שבמסגרתו הודה בביצוע עבירות מין, פורסם אתמול (ג') ברשת. בסרטון נראות ארבע שחקניות במדים כשהן שרות את השיר המוכר "חורף 73", בשינוי המילים כך שהן מבטאות את הביקורת הנרחבת על עונשו של המפקד הבכיר, שאינו כולל מאסר בפועל.

"אנחנו הבנות של בוכריס, שנת 93", מתחילות בשיר הזמרות - אור ברכה-וצר, אבישג קהלני, יעל שטולמן ודורין מנדל. "רצינו שמירה, קיבלנו זין, גם בלי התנצלות, בעין, הגבר יוצא כמו גדול, עם עונש ראוי כביכול. אם תגישו תלונה, תשתו קצת יין, כי מישהו הולך לשתות לחיים, דמנו מותר, הבנות, כי אנחנו רק בשר לדרגות".

"כשגויסנו, בכו ההורים בעיניים דומעות, אמרו הבנות האלה הלוואי לא יחוו מקרי תקיפה", מוסיפות ארבע הנשים לשיר. "פנינו עכשיו בעמודים מוכיחות שהיה ממה לחשוש, כי יש מפקדים שחושבים שאנחנו סחורה בהסכמה". 

במהלך השיר יוצאות הארבע גם נגד חלקים בציבור שתמכו בבוכריס והכפישו את שם המתלוננות ברשתות החברתיות: "כשלקחתן אותנו לחקירה, במרץ בשעה שלוש, האמת במכונה לא הספיקה, ובפייסבוק פתחתם עוד קבוצה. הכפשתם אותנו, השחרתם אותנו, ניסיתם להוציא אותי זונה".

הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות הצבאית לעורכי דינו של בוכריס עורר מחאה חברתית נרחבת. לפי ההסדר, סעיף האונס יוסר, ואילו הקצין הבכיר יודה בעבירות קלות יותר. כמו כן, בוכריס יודה ויורשע בעבירות מין שאינן אונס, ובתמורה לכך לא ירצה עונש מאסר. העונש המסתמן כולל הורדה בדרגה ומאסר על-תנאי.

בשבוע שעבר פרסם בוכריס מכתב קצר שבו קיבל אחריות מלאה על מעשיו. "הודאתי בכתב האישום היא מלאה, ואני לוקח אחריות מלאה על המעשים המפורטים בו", מסר.

ביום ראשון הפגינו מאות בני אדם מול בסיס הקריה בתל-אביב, במחאה על ענישה קלה לעברייני מין, בין היתר נגד הסדר הטיעון עם בוכריס. ההפגנה נערכה תחת הכותרת "די לאלימות מינית ודי לכסתוח!". על-פי מארגנות המחאה, "נמאס לנו שהמוסדות שמנהלים את חיינו ואמורים לשרת אותנו, הציבור, מנוהלים על-ידי סוטים, אנסים ומטרידנים, שחושבים שהם יכולים לעשות מה שבא להם בלי לתת את הדין, כי המערכת כבר תגן עליהם".