רוסיה: "היחסים בין מוסקבה לירושלים נמצאים בשיאם"

סגן שר החוץ מיכאיל בגדנוב דיבר על מערכת היחסים בין המדינות, והדגיש כי הקשר "הדוק באופן חסר תקדים"

פוטין ונתניהו בסופ"ש. מנסה להשיג דריסת רגל במזה"ת / צילום: רויטרס
פוטין ונתניהו בסופ"ש. מנסה להשיג דריסת רגל במזה"ת / צילום: רויטרס

סגן שר החוץ של רוסיה, מיכאיל בגדנוב אמר היום (שישי) כי היחסים בין רוסיה לישראל כיום הם הטובים ביותר אי פעם. לדבריו, הנשיא ולדימיר פוטין מתחזק קשר שוטף עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "המגעים בין שתי המדינות השנה היו הדוקים באופן חסר תקדים, לא יהיה זה מוגזם לומר כי היחסים בין רוסיה וישראל נמצאים כעת בנקודה הגבוהה ביותר אי פעם", אמר.

"הנהגת רוסיה מייחסת חשיבות רבה לחיזוק המסחר, ולהשקעה בשיתוף הפעולה עם ישראל", ציין בוגדנוב. "לצערי, הסטטיסטיקות מעט מאכזבות, אף שישראל עדיין נותרה השותפה הכלכלית החזקה ביותר של רוסיה באזור. בהתחשב במצב הכלכלי הגלובלי וחוזקו של הדולר האמריקני ביחס לרובל הרוסי, היקף הקשר הכלכלי עם ישראל צנח ב-31% ועומד על 2.3 מיליארד דולר - אך אנו עובדים בכדי שתיווצר שוב מגמת עלייה".

נתניהו נפגש בחודש שעבר עם ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב, שביקר בישראל לציון 25 שנים לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. השניים חתמו על ארבעה הסכמי שיתוף פעולה בנושאי חקלאות, מכס, הייטק ובינוי ושיכון. "יש לנו יעד גדול מאוד וזה כמובן קידום השכר החופשי", אמר נתניהו והוסיף: "אנחנו בעולם טכנולוגי שנתון לקדמה טכנולוגית, אבל יש כאלה שרוצים לקחת אותנו אחורה לימי הביניים, ואנחנו שותפים יחד למנוע זאת".

בביקורו מדבדב התייחס גם הוא למערכת היחסים בין המדינות. "בכל פעם שאני מבקר בישראל אני מרגיש בבית", אמר ראש ממשלת רוסיה והוסיף כי "לשני העמים יש ערכים משותפים מיוחדים. זה חשוב כי יש כאלו שמנסים לשבור את הערכים האלו". מדבדב הוסיף כי "בפני המדינות שלנו עומדים אתגרים משותפים - קודם כל, טרור. הטרור מאיים על כדור הארץ כולו אבל באזור הזה זה מורגש באופן מיוחד. גם אנחנו סובלים מטרור ולכן צריך ללכת נגד הטרור ביחד. זה קשור לתיאום הביטחוני ולשיתוף הביטחוני בינינו".