האתגר הגדול ביותר של מנכ"ל קוקה-קולה הבא: לקצץ בקלוריות

סמנכ"ל התפעול ג'יימס קווינסי, שייכנס לתפקיד מנכ"ל קוקה-קולה בשנה הבאה, יצטרך להתאים את ענקית המשקאות בת ה-130 לטעמים של צרכנים בני דור המילניום

קוקה קולה / צלם: רויטרס
קוקה קולה / צלם: רויטרס

המנכ"ל הנכנס של קוקה-קולה יצטרך להתמודד עם אתגר גדול: להתאים את החברה בת 130 השנים לעידן הנשלט על-ידי בני דור המילניום.

ג'יימס קווינסי, שייכנס לתפקיד מנכ"ל קוקה-קולה בשנה הבאה, מצוי תחת לחץ לקצץ בצורה דרסטית בקלוריות בקו המוצרים של ענקית המשקאות, צעד המתחייב משינוי בטעם הצרכנים ומהמגמה נגד השמנה. הוא לא יוכל להסתמך כבעבר על המצאי הקיים של ממתיקים מלאכותיים שיעשו את העבודה, היות שלקוחות רבים מתרחקים כיום מאספרטיים ומתוספים אחרים.

המנהל בן ה-51, שמכהן כיום כסמנכ"ל התפעול של קוקה-קולה, התחייב גם לחדש את מערכי השיווק ההפצה של קוקה-קולה, בתקופה שבה צרכנים רבים יותר מחפשים וקונים מוצרים באינטרנט; כל זאת על רקע העובדה שמניות החברה מאטלנטה פיגרו השנה אחרי אלה של פפסיקו ושל השוק הרחב.

"הוא ידחוף לכיוון של בריאות" אומר ג'ק רוסו, אנליסט באדוארד ג'ונס. "הוא ככל הנראה יביא את פעילות הליבה למקום שנחוץ לה, כלומר מוצרים חדשים, חדשנות, אולי שיווק טוב יותר".

צרכנים רבים בארה"ב ובשווקים פותחים אחרים מתנזרים כיום מסוכר ומרכיבים מלאכותיים, מה שמאלץ את קוקה-קולה לגוון את מוצריה. החברה נשענת פחות על משקאות מוגזים ונכנסת לפלחי שוק בריאים יותר, לרבות קפה מוכן לשתייה, משקאות חלבונים מבוססי צמחים, מיצים סחוטים ומוצרי חלב.

כסמנכ"ל תפעול, קידם קווינסי גם אריזות קטנות יותר למשקאות קלים, צעד שקיצץ בכמות הקלוריות לכל רכישה והגדיל את הרווחיות.