סכסוך עבודה בכלל ביטוח; "ההנהלה פוגעת בעובדים ובוועד"

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה לאור טענות על שינויים מבניים וארגוניים, הסתרת מידע ופגיעה בוועד ■ "הנהלת כלל ביטוח מנצלת את האחריות שמפגין הוועד על מנת לפגוע בעובדים ולהרע את זכויותיהם"

ההסתדרות הכריזה היום (ג') על סכסוך עבודה בחברת כלל ביטוח, על רקע שינויים מבניים וארגוניים שמבצעת הנהלת החברה, ללא יידוע וללא קיום משא ומתן מקדים עם נציגות העובדים.

כמו כן, לטענת נציגות העובדים, ההנהלה הקימה מוקדים חיצוניים מבלי לעדכן את הנציגות. עוד טוענת הנציגות כי "הנהלת החברה גוררת רגליים במו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי חדש לשנים 2017 ואילך, תוך שהיא מסתירה נתונים ומסרבת להעביר לנציגות העובדים מידע באופן שוטף".

טענה נוספת העולה כנגד ההנהלה הינה כי היא מבצעת מעקף בכל הקשור למנגנוני סיום העסקה הקבועים בהסכם הקיבוצי, באמצעות לחץ על 3,000 העובדים ואיום לביטול משרות, באופן שגורם לעזיבה כפויה ולניוד עובדים. עולה גם טענה על כך שהחברה אימצה מדיניות של פגיעה והחלשה של חברי ועד העובדים בשל פעילותם למען העובדים, תוך מגמה של מידור הוועד מהליכי ניהול כוח אדם ורווחה.

יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח, רוני רז, מסר: "לצערי הנהלת החברה מנצלת את האחריות שמפגין ועד העובדים בשנים האחרונות על מנת לפגוע בעובדים ולהרע את זכויותיהם. לכן - ובנסיבות שכפתה עלינו ההנהלה, לא נותרה בידינו ברירה אלא לחזור ולהיאבק בשורה של החלטות שרירותיות וחד צדדיות שהתקבלו לאחרונה, על מנת להחזיר את האיזון ליחסי העבודה בחברה. אני מקווה שההנהלה תתעשת ותבין שעליה לשוב ולנהוג בדרך המקובלת והמצופה ממנה, לשם שמירה על תקינות היחסים ויציבות החברה".

מכלל ביטוח מנסר בתגובה: "אנו תמהים על הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה בקבוצת כלל ביטוח. הנהלת החברה מקיימת את הוראות ההסכם הקיבוצי בקפידה מיום חתימתו ופועלת בשקיפות מלאה עם ועד העובדים.

"הכרזתה של ההסתדרות משוללת כל יסוד והינה בניגוד להתחייבות בהסכם שנחתם בין הצדדים לשקט תעשייתי עד לסוף חודש מרץ 2017. לעניין חידוש ההסכם הקיבוצי נדגיש כי ההסכם הקיים תקף עד לתאריך 30.6.2017, וכי אנו נמצאים בדיונים ראשוניים בלבד אודות ההסכם החדש.

"לא ברור לנו איך בשלב כל כך ראשוני של דיונים, בחרה ההסתדרות ביחד עם ועד העובדים להיכנס במלוא העוצמה לסכסוך עבודה, ואנו קוראים להם לחזור אל שולחן הדיונים".