צפו: ח"כ טרכטנברג התפשט במחאה על קוד הלבוש בכנסת

שלוש עוזרות של חברי כנסת לא הורשו להיכנס הבוקר למשכן בשל לבושן ■ זאת, לאחר שהשבוע דווח על שתיים נוספות שנמנעה כניסתן מסיבה דומה ■ הבוקר - היועצות יקיימו מחאה במקום: "לבוש מכובד אין משמעו לבוש צנוע"

ח"כ טרכטנברג מצטרף למחאה / מתוך האינסטגרם של מרב מיכאלי
ח"כ טרכטנברג מצטרף למחאה / מתוך האינסטגרם של מרב מיכאלי

לפחות תשע יועצות פרלמנטריות עוכבו הבוקר (ד') בכניסה למשכן הכנסת למשך כשעה בשל לבושן. זאת, לאחר שבמהלך השבוע נמנעה כניסתן של שתי יועצות בטענה כי שמלותיהן קצרות מדי. הבוקר פתחו היועצות במחאה על מניעת כניסתן של השתיים, במסגרתה הגיעו למשכן בשמלות ובחצאיות.

לפני זמן קצר הצטרף ח"כ מנואל טרכטנברג למחאה, והחל לפשוט בגדיו בכניסה למשכן לעיניהם הנדהמות של הנוכחים.

 

 

כמו כן, עשרות יועצות ויועצים פרלמנטריים עומדים למעלה משעה בשער פולומבו, בכניסה למשכן, ומסרבים להתפנות במחאה על עיכוב היועצות. אחת מהן התבקשה להסיר את המעיל שלה, על מנת שאנשי משמר הכנסת יוכלו לבחון את אורך השמלה שלה.

לירון שליש, הדוברת של ח"כ יעל גרמן סיפרה: "עצרו אותנו בבידוק וביקשו מאיתנו להמתין. הגיעה אישה ממשמר הכנסת ואמרה שהלבוש שלנו לא תואם את קוד הלבוש של הכנסת. הדבר ההזוי הוא שהשמלה שלבשתי היום היא בדיוק אותה שמלה שלבשתי כשהגעתי לראיון עבודה כאן ואז לא הייתה בעיה". בנוסף לשליש, עוכבו בכניסה ארבע יועצות נוספות, של ח"כ גרמן ושל ח"כ קארין אלהרר.

את "מחאת החצאיות" שהתעוררה הבוקר יזם הוועד המייצג של היועצים הפרלמנטריים. טענת הוועד היא כי הם מוחים "נגד פגיעה בכבודם של עובדות עובדי ובאי הכנסת". עוד מסרו שם כי השינוי באכיפת חוקי הלבוש הוא הוראה של מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', לפיה יש להחמיר את אכיפת תקנון הלבוש. אתמול נפגשו נציגי היועצות והיועצים הפרלמנטריים עם סחרוביץ', ולדברי הנציגים, הפגישה התקיימה ב"רוח טובה ומתוך מקום להידברות".

המחאה התעוררה בעקבות מקרים שבהם נמנעה כניסתן של עובדות בכנסת, בהן שקד חסון, היועצת הפרלמנטרית של ח"כ מרב מיכאלי ומוריה סילפן, היועצת הפרלמנטרית של ח"כ אלי אלאלוף. השתיים הגיעו בנפרד במהלך השבוע האחרון למשכן הכנסת וכניסתן נמנעה במשך זמן רב. "לאות מחאה, מתכוונות היועצות להגיע מחר לעבודה לבושות בשמלות וחצאיות", נכתב בהודעה שפרסמו אתמול, תוך שהדגישו כי "לא מדובר בפרובוקציה, אלא בהבהרה שלבוש מכובד אין משמעו לבוש צנוע במונחים פונדמנטליסטיים. עובדות ועובדי הכנסת מכבדים את הכנסת עד מאוד ומתלבשים בהתאם".

קוד הלבוש בכנסת קובע בין היתר כי "אין להגיע לכנסת בלבוש שאינו הולם כמו: גופיות, חולצות בטן, מכנסיים קצרים, חצאיות ושמלות קצרות, כפכפים וכיוצא בזה". בנוסף, גם אין להגיע לכנסת עם לבוש בעל כיתוב פוליטי. קוד הלבוש חל על כל עובדי הכנסת, בהם יועצים פרלמנטרים, עובדי הסיעות ובעלי היתרי כניסה קבועים חד פעמיים. היועצות הפרלמנטריות טוענות כי יש "לעשות חשיבה מחודשת" סביב קוד הלבוש, מכיוון שבין היתר לא הוגדר בו במפורש מהי שמלה קצרה.

"די לדיונים המסולפים והמיתממים על קוד לבוש", צייצה בטוויטר בתגובה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני). "זה לא קוד לבוש - זה משטור של נשים, זו כפיית סטנדרטים מוסרניים, זו פגיעה בחופש שלנו. צאו לנו מהארון", הפצירה.

מנגד, חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד) דווקא הביע תמיכה בשומרי הכנסת. "היום נוצף בידיעות מעוררות רחמים על המסכנות העומדות בחוץ כי הרשעים לא נותנים להן להיכנס לכנסת - אז תזכרו שבדיוק בשביל הכותרת הזו הן עשו את זה", צייץ. "אני מחזק את ידי עובדי משמר הכנסת, העובדים במסירות למרות הדמגוגיה והשיימינג שיעשו להם היום. היו חזקים אחים שלי, הצדק אתכם".

"אין מצב שיהיו משמרות צניעות"

מחאת היועצות החלה לאחר שביום ראשון האחרון עוכבה שקד חסון, המשמשת יועצת פרלמנטרית לחברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני) במשך שעה בכניסה למשכן הכנסת בשל שמלה שהוגדרה קצרה מדי על ידי השומרים. "לא פחות מחמישה שומרים עמדו ומדדו בעיניהם את הרגליים של שקד והחליטו שהלבוש שלה לא מאפשר לה להיכנס לעשות את עבודתה בכנסת", זעמה מיכאלי בפוסט בפייסבוק.

"זה לגמרי ראוי שיהיה קוד לבוש להופעה מכובדת לעבודה בכנסת, אבל אין מצב שיהיו בכנסת משמרות צניעות", הדגישה מיכאלי. "לבוש מכובד לא יכול להיות שם קוד להחפצה ואמצעי לדיכוי נשים. מיותר לציין שהבדיקה האופנתית בכניסה מחמירה יותר עם נשים מאשר עם גברים, נכון?"