לא רק בבצלאל: תמונות נתניהו בשפם כשל היטלר נתלו בשנקר

על קירות בית הספר שנקר נתלו תמונותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כשמעל שפתו העליונה שפם המורכב מהמילה "הסתה"■ סטודנטים חסמו את צומת עלית ומתכננים מחאות נוספות ■ סטודנטית: "אני חושבת שעברו כל גבול"

ביבי נתניהו הסתה / צילום באדיבות ערוץ
ביבי נתניהו הסתה / צילום באדיבות ערוץ

בצלאל לא היחידים: סטודנטים במכללה אקדמית שנקר לתחומי ההנדסה, העיצוב והאמנות הופתעו הבוקר (ה') לגלות כי על קירות המוסד נתלו תמונותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כשמעל שפתו העליונה שפם המורכב מהמילה "הסתה", כך נחשף באתר ערוץ 20.

אחת הסטודנטיות סיפרה: "הגעתי הבוקר למכללה וראיתי תמונות של ביבי עם שפם של היטלר שכתוב 'הסתה' ולי זה מאוד כאב. אני חושבת שעברו כל גבול", אמרה הסטודנטית בשיחה עם ערוץ 20.

עוד סיפרה כי מאז פרסום היצירות השנויות במחלוקת באקדמיה לאומנות "בצלאל" והביקורת הציבורית שגררו, חיפשו ב"שנקר" דרכים להביע סולידריות עם עמיתיהם. "לא יכולתי לשתוק כי זה מעשה אלים. אז הדפסתי תמונות של יצחק רבין וכתבתי 'איפה הגבול?'", הוסיפה הסטודנטית, "אני רוצה לראות כמה זמן זה יישאר שם".

לדבריה, "ביבי הוא בן אדם בדיוק כמו שיצחק רבין היה בן אדם, והרצח שלו על רקע דעותיו הפוליטיות היה טרגי. אז אני באה ושואלת 'איפה הגבול?'". הסטודנטית הוסיפה כי הלימודים במוסד הושבתו היום כאות הזדהות עם המחאה בת שעתיים ב"בצלאל". "אני מאוד דוגלת בחופש ביטוי אבל ברגע שזה מגיע למשהו אלים, לא אתמוך בזה, לא משנה מי זה. תליתי את השלטים והלכתי משם".

הבוקר חסמו סטודנטים ממכללת "שנקר" כמחאה את צומת עלית הסמוכה למוסד הלימודים למשך חצי שעה. לדברי סטודנטים, בקרוב צפויים צעדי מחאה נוספים ובכוונתם ליצור קשר עם איגוד הסטודנטים ב"בצלאל".