עמיר פרץ הכריז על מועמדותו לראשות מפלגת העבודה

פרץ: "מאמין באמונה שלמה שאני המועמד היחיד אשר יכול להביא למפלגת העבודה ציבורים נוספים ולהוסיף לעבודה ולגוש המרכז-שמאל קולות של מי שנמנעו מהצבעה כזאת בבחירות הקודמות"

עמיר פרץ / צילום: דפי הירשפלד
עמיר פרץ / צילום: דפי הירשפלד

חצי שנה לפני הבחירות המקדימות (פריימריס) במפלגת העבודה, הכריז היום (ב') ח"כ עמיר פרץ על מועמדותו לראשות המפלגה.

במסיבת העיתונאים שנערכה בחדר סיעת המחנה הציוני בכנסת אמר פרץ: "אני מאמין באמונה שלמה שאני המועמד היחיד אשר יכול להביא למפלגת העבודה ציבורים נוספים ולהוסיף לעבודה ולגוש המרכז-שמאל קולות של מי שנמנעו מהצבעה כזאת בבחירות הקודמות, ועל ידי כך להביא לניצחון".

במטה של פרץ מזכירים כי הוא הראשון בין הח"כים של העבודה שהודיע על מועמדות, הוא הח"כ הוותיק בכנסת ומכהן כיום כיו"ר ועדת משנה בוועדת החוץ והביטחון. בעבר כיהן כשר ביטחון, סגן ראש ממשלה, יו"ר מפלגת העבודה, יו"ר ההסתדרות, ראש האופוזיציה, השר להגנת הסביבה וראש עיריית שדרות.

לדברי פרץ, "יש לי את הכישורים, את הניסיון ואת היכולת להוביל את החברה הישראלית לריפוי פנימי ואת המדינה לעתיד טוב יותר. מנהיגות חייבת להתבסס על דוגמה אישית. כאשר אנו נעמוד בראש המדינה וננהיג אותה, החברה הישראלית תחלים ותפרח, הישראלים יזקפו את ראשם בגאווה, וביחד נשיב את מדינת ישראל למסלול ההצלחות".

בסיכום דבריו אמר: "כמנהיג מפלגת העבודה אפעל ואביא לריפוי השסעים בחברה הישראלית, וכראש ממשלת ישראל אנהיג מדיניות של צדק חברתי הלכה למעשה, יחד נשיב את ישראל למסלול של חתירה להסדר מדיני ולשלום, שלצדם ביטחון ועוצמה, וננהל מלחמת חורמה בעוני ובאי השוויון שפוגעים והורסים כל חלקה טובה".

מי שצפוי להתמודד מול פרץ הוא ח"כ אראל מרגלית, שכבר הוביל מספר קמפיינים לא רשמיים בעניין. גם ח"כ שלי יחימוביץ' עשויה להתמודד, אולם טרם קיבלה החלטה בעניין. יחימוביץ' מתחבטת בימים אלה גם בשאלה האם להתמודד בחודש מאי הקרוב בבחירות להסתדרות מול היו"ר המכהן, אבי ניסנקורן.

"בשנה האחרונה קיימתי מסע אל תוך החברה הישראלית על כל גווניה וראיתי את הסכנה האמיתית שיכולה לפרק את החברה שלנו", אמר פרץ במסיבת העיתונאים". חומות הניכור, חומות השנאה, חומות בין העדות, חומות בן הדתות, חומות בין הפריפריה למרכז, חומות שראש הממשלה ושריו דואגים לבטא בכל דרך כי זה משרת אותם פוליטית.

"לראות ולא להאמין איך שנאת חינם משרתת את השלטון", הוא הוסיף. לדבריו, "מדינת ישראל מפולגת ומסוכסכת, כאשר העוני אוכל כל חלקה טובה, מערכות השירותים לאזרחי הישראלי בשחיקה מתמדת, החלום לדירת מגורים הולך ומתרחק מהישג ידו של האדם העובד, מהישג ידם של הזוג הצעיר. מעמד הביניים שעובד בלי הפסקה, משרת בלי הפסקה, קורס תחת הנטל של יוקר המחיה בישראל ויוקר הדיור. זו לא גזירת גורל, זו תוצאה של מדיניות כושלת ומנוכרת אותה מוביל ראש הממשלה כבר שנים רבות".

פרץ, שחזר פעם אחר פעם כי הוא היחיד שיכל לנצח את נתניהו, המשיך לתקוף אותו.

"ראש הממשלה באמצעות שריו חסרי הרסן פועל בכל זירה אפשרית על מנת לפגוע בחופש העיתונות, בחופש הדיבור ובזכויותיהם של המיעוטים. יחד אתו ובעידודו חברי קואליציית הימין הקיצוני מצמידה את התואר 'בוגד' לכל מי שעמדתו שונה מזו של הממשלה. ממשלת נתניהו הפכה לחבורה של טוקבקיסטים שלוחי רסן המטילים צל כבד ומאיים על מהותה של הציונות. אני חי בתוך עמי, כדרכי מאז ומתמיד אני מסייר ונפגש עם ישראלים מכל חלקי העם ובכל רחבי המדינה. תחושה כל כך קשה ושסעים כאלה אני לא זוכר.

"אני לא יכול לשבת מנגד כאשר ארצי מדממת. תנועת העבודה והשמאל הישראלי, היו במרכז התחייה הציונית והקמתה של המדינה, והובילו את מדינת ישראל לעצמאות כלכלית וביטחונית. אנו פיתחנו את הארץ על ידי עבודה קשה ומתוך חזון שיש בו כבוד לאדם באשר הוא אדם. הבאנו עולים מכל קצוות תבל. אנו מרכזה ועמוד השדרה של החברה הישראלית. מפלגת העבודה בראשותי תתייצב בגאווה ובראש מורם בראש גוש מרכז-שמאל ותוביל את המאבק בנתניהו עד להחלפת ממשלת הימין הקיצונית הזאת".

פרץ עקץ את נתניהו כשאמר: "יש מנהיגים שמגיעים עם חשבוניות, אני מגיע עם קבלות". ככל הנראה כחלק מלקחי מערכת הבחירות האחרונה, אמר פרץ: "מעולם לא עשיתי שימוש בקלף העדתי שאני דוחה את השימוש בו מכל וכל. תמיד הייתי גאה בהיותי יוצא מרוקו שגדל וחי בפריפריה ונשאר לגור בה עד היום. בית אבי ואמי היה זה שהעשיר אותי בערכים של סובלנות, ברדיפה אחר השלום ובשאיפה לטוב".