פישמן ויתר על האופציה לרכוש חזרה מניות הוט מדרהי

דרהי ישלם לפישמן על האופציה - שמעריך שווי בלתי תלוי יקבע את ערכה ■ לאחרונה מונה כונס לנכסי פישמן בעקבות חובות עתק לבנקים

פטריק דרהי/ צילום:אלון רון
פטריק דרהי/ צילום:אלון רון

חברת התקשורת הוט עדכנה הבוקר כי בעל השליטה, פטריק דרהי, סיכם עם אליעזר פישמן על ביטול האופציה שהוענקה לו בעבר לרכישת מניות בחברה, ואשר תוקפה הוארך עד סוף החודש.

נזכיר, כי באחרונה החליט ביהמ"ש למנות כונס נכסים לנכסי פישמן בעקבות חובות עתק, לבנקים בעיקר, של כמה מיליארדי שקלים אותם הוא לא מצליח להחזיר. במסגרת ההסכם שנחתם כעת בין הצדדים, דרהי ישלם לפישמן סכום השווה לשווי האופציה, והצדדים ימנו "מעריך שווי בלתי תלוי, אשר יקבע את שווי האופציה וייבחר בהתאם למנגנון שנקבע על-ידי הצדדים".

עדכון זה מגיע לאחר שבסוף חודש נובמבר עדכנה הוט כי דרהי חתם על הסכם דומה מול חברת ידיעות תקשורת של נוני מוזס, המחזיקה בעיתון ידיעות אחרונות, שגם לה הוענקה בעבר אופציה דומה לרכישת מניות הוט מדרהי.

דרהי רכש את השליטה בהוט בכמה שלבים, החל במאי 2009 ועד סוף שנת 2012, אז מחק את מניותיה של הוט מהמסחר, ובסך הכל השקיע ברכישת מניותיה יותר מ-3 מיליארד שקל. כיום הוט, שהייתה בעבר בשליטת פישמן וידיעות תקשורת, נסחרת בבורסה באמצעות שתי סדרות אג"ח.

בתחילת דרכו בהוט רכש דרהי את מניות בנק לאומי, הבנק הבינלאומי וקבוצת דלק תמורת כ-850 מיליון שקל, בהמשך רכש חלק מהחזקות פישמן תמורת כ-250 מיליון שקל וחלק מהחזקות ידיעות תקשורת תמורת כ-650 מיליון שקל, והשקיע כ-340 מיליון שקל נוספים בהצעת רכש למניות הציבור, וכך ביצר את שליטתו בחברה.

בדצמבר 2012 השלים דרהי, באמצעות חברת קול (Cool) הפרטית שלו, רכישת נתח נוסף ממניות ידיעות תקשורת ופישמן בהוט, בהשקעה של כ-320 מיליון שקל לפי מחיר מניה של 41 שקל. זאת, כחלק מעסקת מיזוג במסגרתה רכשה חברת קול את מלוא החזקות הציבור בהוט תמורת 42 מיליון שקל למניה ובהשקעה כוללת של כ-1 מיליארד שקל.

במסגרת אותה רכישה, העניק דרהי לפישמן ולידיעות תקשורת אופציית רכש (Call Option) שאיפשרה להם לרכוש בחזרה מניות אלה, כולן או חלקן, לפי מחיר מניה של 48 שקל, "ובתנאים שנקבעו בהסכם". בחודש דצמבר האחרון הוארך תוקף אופציות אלה עד סוף שנת 2016.

עיקר פעילותה של הוט, בניהולה של טל גולדשטיין, מתרכז כיום בתחום הכבלים, הכולל את פעילות השידורים, אינטרנט, טלפוניה, ובנוסף יש לה פעילות במגזר הסלולר. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הכנסותיה שמרו על יציבות, ברמה של 3 מיליארד שקל. למרות שחיקת הרווח התפעולי, בשורה התחתונה הרווח הנקי שלה לתקופה זו קפץ ב-15% ל-23 מיליון שקל, בזכות צמצום הוצאות המסים.