אינסייטק קיבלה עוד שני אישורי שיווק למוצריה ביפן ובאירופה

המוצר לטיפול ברעד לא-פרקינסוני, שישווק ביפן, נמכר כבר בארה"ב, אירופה ומדינות נוספות ■ הכנסות החברה הוכפלו; בקופתה כ-47 מיליון דולר

רון הדסי / צילום: איל יצהר
רון הדסי / צילום: איל יצהר

חברת אינסייטק, שבשליטת (31.3%) חברת אלביט מדקל  הבורסאית, מרחיבה בשנתיים האחרונות את פורטפוליו המוצרים והאישורים שלה. לאחר שהכנסות החברה התבססו במשך כעשור בעיקר על המוצר לטיפול בשרירנים ברחם, בשנים האחרונות החברה מציעה גם מוצרים לטיפול במוח לשם הקלה על רעד לא-פרקינסוני, מוצר להפחתת כאב הנובע מגרורות סרטניות בעצמות וכן מוצר לטיפול בסרטן הערמונית.

היום דיווחה החברה על שני אישורי שיווק נוספים כאלה.

ההודעה הראשונה היא על קבלת אישור לשיווק ביפן של המוצר שלה לטיפול ברעד לא-פרקינסוני, בחולים שאינם מטופלים בתרופות. האישור ניתן על בסיס מידע שנאסף במחקר קליני בינלאומי בשמונה בתי חולים אוניברסיטאיים בצפון אמריקה ובאסיה. טיפול זה מאפשר צריבה ממוקדת מאוד של רקמה במוח, מבלי לפתוח את הגולגולת, כאשר צריבה של הרקמה מפחיתה את הרעד.

המוצר כבר מאושר לטיפול במוח בארה"ב, אירופה ומדינות נוספות, והוא מיועד להיות מנוע הצמיחה העיקרי של החברה בשנים הקרובות, בעיקר אם וכאשר יחל לקבל שיפוי ביטוחי בארה"ב.

האישור השני הוא לשיווק באירופה של המכשיר לטיפול בסרטן הערמונית, תחום חדש עבור החברה. גם מכשיר זה, כמו המכשיר לטיפול בסרטן, פועל על-ידי מיקוד אנרגיה ברקמת הערמונית ללא פגיעה ברקמות בסביבתה. שוק זה הוא רווי תחרות, אבל חסר פתרון אשר באמת מצליח לשמר את הרקמות הקריטיות שסביב הערמונית תוך הסרה מוצלחת של הגידול. אינסייטק מקווה להוכיח שהיא נותנת את הפתרון הזה, ונמצאת כיום בשלב הניסויים הקליניים בתחום זה.

לפני כמה חודשים חתמה אינסייטק על הסכם שיתוף-פעולה לא בלעדי עם חברת סימנס, לפיו מוצרי אינסייטק יותאמו לשימוש עם מכשירי ה-MRI של חברת סימנס, לאחר שבעבר התאימו רק לשימוש עם מערכות ה-MRI של חברת ג'נרל אלקטריק (GE). שיתוף-פעולה נוסף זה פתח משמעותית את השוק עבור החברה.

ההכנסות הוכפלו

הכנסות אינסייטק בשלושה הרבעונים הראשונים של 2016, עמדו על 15.7 מיליון דולר, כמעט פי 2 מאשר בתקופה המקבילה. זאת, לאחר תקופה ארוכה שבה החברה לא הצליחה לצמוח משמעותית.

בתקופה זו הפסידה אינסייטק מעל 18 מיליון דולר וככל הנראה צפויה להמשיך לרשום הפסדים שכן עליה לתמוך בתחומי הטיפול החדשים שלה במאמצי שיווק נרחבים ובניסויים קליניים נוספים, וכן בכוונתה לפתח את המוצר לתחומי טיפול חדשים. בקופת החברה כ-47 מיליון דולר נכון לתום הרבעון השלישי.