מי ריגשו, התרגשו, תרמו ונרתמו באירוע של עמותת עלם?

וגם: מה צייץ מושל מדינת מסצ'וסטס על המרכז הרפואי שיבא?

טלי ונועם לניר  / צילום:איציק בירן
טלי ונועם לניר / צילום:איציק בירן

הראל ויזל סיפר את סיפורו, והקהילה העסקית הייתה בעלם

מי עוד ריגשו, התרגשו, תרמו ונרתמו?

בשבוע שעבר נערך באולם סמלורש באוניברסיטת תל-אביב אירוע ההתרמה של עמותת עלם, שמשך אליו, כמו תמיד, את נציגי ונציגות הצמרת העסקית שבחרו שלא להתעלם, להגיע ואף לתרום מזמנם ומכספם.

במגיעים: יוחנן לוקר, יו"ר כיל; מיכל ודוד פורר, בעלי ניאופארם ובעל השליטה בכלכלית ירושלים; ורדה ובועז דותן, ממייסדי אמדוקס; משה (מושיק) תאומים, בעל השליטה בגיתם; דורון ספיר, מנכ"ל ויזה כאל; נדב גרינשפון, סגן יו"ר אפריקה ישראל; אבי לוי, מנכ"ל מליסרון; מודי ושרון כידון; גד וטליה זאבי; הפרסומאי ראובן אדלר ורעייתו רונית; דליה נרקיס; מירי ואסי טוכמאייר, בעלי קנדה ישראל; אמנון ונאוה דיק; יהודית ורוני קצין, מבעלי וילהלם רוזנשטיין; עו"ד יוסי מנדלסון; וכמובן - שלמה ינאי, יו"ר העמותה; ענבל דור קרבל, המנכ"לית; נאוה ברק, נשיאת העמותה, ובן זוגה שלום זינגר; ואורחים נוספים.

בערב ההתרמה, שהוקדש בעיקר לפעילות הלילית של העמותה, קיבל הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי השליטה בחברת פוקס, אות יקיר עלם.

ויזל סיפר על הבמה כי הגיע למה שהגיע בחיים מילדות בשכונה ממנה בקלות יכול היה להתדרדר לפשע, ומשום כך הוא חש חיבור לפעילות העמותה ושותף לה.

עוד שיתפו את הקהל בחוויותיהם האישיות שדווקא הניעו אותם הלאה: אשת התקשורת לוסי אהריש ואיש העסקים נועם לניר, מנכ"ל ובעל השליטה בליוורמור השקעות.

בסופו של הערב הודיעו המארגנים כי במהלך האירוע נאספו כמיליון שקל לטובת העמותה. 

ענבל דור קרבל, הראל ויזל,  שלמה ינאי ונאוה ברק/ צילום: איציק בירן
 ענבל דור קרבל, הראל ויזל, שלמה ינאי ונאוה ברק/ צילום: איציק בירן

טלי ונועם לניר / צילום:איציק בירן
 טלי ונועם לניר / צילום:איציק בירן

סטארט-אפ: גם ליצור אמנות וגם להתפרנס

וגם: את המנגינה של מי אי-אפשר להפסיק?

מוזיאון תל-אביב לאמנות אירח בשבוע שעבר את הכנס הבינלאומי הראשון של חממת "טכנוארט", המשלבת בין סטארטאפיסטים ואמנות.

הכנס, מן הסתם, עסק בנקודת ההשקה המאתגרת של טכנולוגיה ויצירה ובמהלכו הוצגו כמה וכמה מיזמים טכנולוגיים הפונים ליוצרים, ואמורים לסייע להם גם להרוויח ואולי אפילו להתפרנס מאמנות. שני פלד, מנכ"לית טכנוארט, אירחה את המשתתפים בהם גם אורחים מחו"ל: האדריכל צ'רלס רנפרו, שעיצב את מוזיאון המומה בניו-יורק; סטיב גרינברג, בעלי חברת המוזיקה אוקטובר רקורדס; קייל בארי, מנכ"ל משותף של Lab Viacom, זרוע לאיתור מיזמים מטעם Viacom העולמית; רוני בראון, מנכ"ל הליקון; אפי אטד, בעלי Showbox; האוצרת קלוד ברייטמן; יזם ההיי-טק עמוס טלמור; המפיקים תמיר מוסקט, יוסי סאסי ואבנר חודורוב, חבר להקת משינה, שהוא עצמו שותף באחד הסטארט-אפים.

בפאנל בו השתתפו בראון ובארי, טען בראון שרשת MTV אותה Viacom מפעילה, כבר לא רלוונטית, משום שהיא ננטשה לטובת יוטיוב. בארי מצדו, טען כי חברות האלבומים, שבראון מייצג בדיון הן שאינן רלוונטיות ומי שרלוונטי היום הם הלייבלים העצמאיים שעובדים דרך הרשת הדיגיטלית".

פלד ובאר/ צילום: ניר בוקסנבאום
 פלד ובאר/ צילום: ניר בוקסנבאום

אל תנסו את זה בבית

צלם הטבע מעניק טיפ בריא לקהילה העסקית

בשבוע שעבר אירח המועדון המדעי של אגודת ידידי מכון ויצמן, אירוע ידידותי במלון הילטון תל-אביב, בו האזינו הנוכחים למספר הרצאות מומחים.

המארחים - שמשון הראל, יו"ר אגודת הידידים ומבעלי אמריקה ישראל והמנכ"לית יעל גורן וגמן.

ד"ר ערן אלינב, מהמחלקה לאימונולוגיה במכון ויצמן הסביר מהי תזונה מותאמת אישית. עמוס נחום, צלם הטבע הישראלי-אמריקאי, שיתף בחוויותיו והציג צילומים מיוחדים של חיות פרא אותן צילם באומץ. הוא הסביר כי "האדם לא מתנהג נכון עם הטבע ולא להיפך ולכן קורה לעיתים נדירות שיש תאונות". כשהנוכחים תהו איך צילם חיות מסוכנות כל-כך מקרוב, הוא גילה להם את הסוד: "הטיפ הוא פשוט לא לזוז כשמצלמים את החיות ואז אין שום בעיה".

התרשמו (אם כי לא בטוח שינסו בעצמם): דניאל זייפמן, נשיא המכון; אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי; מריוס נכט, יו"ר צ'ק פוינט; רוני רוס, יו"רית פנורמה; ישראל מקוב, לשעבר מנכ"ל טבע; עידו נחושתן, מפקד חיל האוויר לשעבר; אהוד שפירא, יו"ר בית ההשקעות פסגות; שאול לוטן, מנכ"ל קבוצת משולם לוינשטיין; סמדר אשכנזי רייויט, מנכ"לית רשת סטודיו סי; דרור תורן, משנה למנכ"ל אמריקה ישראל; האדריכלים אורנה ומשה צור ואחרים.

רוס  והראל/ צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון
 רוס והראל/ צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון

מפגש כוחות ומוחות

מה צייץ מושל מדינת מסצ'וסטס על המרכז הרפואי שיבא?

צ'רלי בייקר, מושל מדינת מסצ'וסטס, ביקר בישראל. במסגרת הביקור הוא גם קפץ למרכז הרפואי שיבא יחד עם משלחת של נציגי תעשיית הביוטק, ההיי-טק ומנהלי בתי חולים ממסצ'וסטס ובשיתוף לשכת המסחר ישראל ניו-אינגלנד.

בתום הביקור ציין בייקר בטוויטר כי "המפגש עם הכוחות בשיבא נתן לנו את האפשרות ללמוד מהטובים ביותר בתחום הרפואה הדיגיטלית בישראל".

במתרשמים מהראש הישראלי: פרופ' אריק לנדר, זוכה פרס מאקרתור לגאונות; קווין טאב, מנהל בית החולים בית ישראל בבוסטון; לארי רנפרו, מנהל חברה למערכות מידע רפואיות וג'ונתן בוש, מנהל ענקית הטכנולוגיה אתנה.

בייקר וקרייס / צילום: בית חולים שיבא
 בייקר וקרייס / צילום: בית חולים שיבא