פסגות ינהל את כספי קרנות ההשתלמות של חברת החשמל

בית ההשקעות ינהל כ-800 מיליון שקל במסגרת זו, בדמי ניהול של 0.035% ■ תשואת הקרן ב-12 החודשים האחרונים: מינוס 1.5%

בנין בית פסגות / צלם: איל יצהר
בנין בית פסגות / צלם: איל יצהר

זמן קצר לאחר שנודע כי חברת החשמל בחרה בהלמן אלדובי כגוף שינהל את כספי הפנסיה של עובדיה, היום (ג') נודע כי בית ההשקעות פסגות, בניהול ברק סורני, זכה בהליך תחרותי לניהול כספי קרן ההשתלמות של עובדי חברת החשמל. במסגרת זו יקבל בית ההשקעות הגדול בשוק את הניהול של כ-800 מיליון שקל.

הזכייה נעשתה לאחר הליך תחרותי, אותו הובילה ועדת איתור מטעם החברה המנהלת של קרן ההשתלמות, בראשות מוטי לוי, יו"ר הקרן; וליאור ששון, מנכ"ל הקרן. ככל הנראה, דמי הניהול שייגבו מהקרן עבור ניהול השקעותיה, יעמדו כ-0.035% מהצבירה, כנהוג בקופות מפעליות. בכך מבסס בית ההשקעות שבבעלות קרן אייפקס, את אחיזתו האיתנה בתחום ניהול ההשקעות של קופות הגמל הענפיות והמפעליות.

תשואה שלילית לקרן ב-2016

סכום זה ינוהל באמצעות החברה הבת פסגות ני"ע, שמנהלת תיקים בהיקף כולל של כ-65 מיליארד שקל. בבית ההשקעות כולו, כולל פעילויות קרנות הנאמנות וקופות הגמל וקרנות ההשתלמות של הבית, מנוהלים נכסים בהיקף כולל של כ-185 מיליארד שקל.

נכון לסוף חודש אוקטובר האחרון, נוהלו בקרן ההשתלמות של עובדי חברת החשמל כ-787 מיליון שקל, כשההפקדות אליה הסתכמו ב-12 החודשים האחרונים בכ-93 מיליון שקל. לחברה צבירה נטו חיובית, על אף העברות כספים מניהול הקרן לקרנות מתחרות. כיום מתאפיין תיק ההשקעות של הקרן בחלוקה הבאה: 94% מהכנסים הינם נכסים סחירים ונזילים, וכ-86% מהנכסים מושקעים בישראל ובשקלים.

עוד קודם למעבר לפסגות, ב-12 החודשים האחרונים רשמה הקרן תשואה חלשה ושלילית של מינוס 1.5%, כשב-3 וב-5 השנים האחרונות התשואה היא 2.7% ו-4.9%, בשיעור שנתי ממוצע, בהתאמה. מדובר בתשואות נמוכות מהממוצע בשוק.