מבטח שמיר משקיעה 3.5 מיליון ד' בחברת הסטארט-אפ אליאדה

חברת ההחזקות רכשה 30% ממניותיה של החברה, שפועלת בתחום של טכנולוגיית WiFi

מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי
מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי

חברת ההחזקות מבטח שמיר, שבשליטת (40%) איש העסקים מאיר שמיר, מרחיבה את השקעותיה בתחומי הטכנולוגיה והתקשורת. הבוקר דיווחה חברת ההחזקות כי הסכימה להשקיע 3.5 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ אליאדה (Aliada), הפועלת בתחום של טכנולוגיית WiFi, כנגד הקצאה של 30% ממניותיה.

במסגרת ההסכם, ניתנה לאליאדה זכות לחייב את מבטח שמיר בהשקעה נוספת של 1.5 מיליון דולר תמורת הקצאה של 5% נוספים ממניותיה, וזאת בכפוף לעמידה שלה באבני דרך שהוסכמו ביניהן.

מנגד, אם אליאדה לא תממש את הזכות, תוכל מבטח שמיר לרכוש בתום תקופת האופציה 5% ממניות אליאדה, המוחזקות על-ידי בעלי המניות האחרים שלה.

עוד הוסכם כי מבטח שמיר תמנה חבר לדירקטוריון אליאדה ולדירקטוריונים של החברות הבנות שלה. בנוסף הוסכם על מנגנון קבלת החלטות מהותיות באליאדה ובחברות הבת המחייב את הסכמת מבטח שמיר להחלטות מהותיות מסוימות.

בהיי-טק: בינתיים רק הפסדים לשמיר

מבטח שמיר משקיעה בחברות תעשיה, היי-טק, תקשורת ונדל"ן, ביניהן חברת תקשורת הלוויינים גילת (החזקה של 9.8%) וחברת הטקסטיל תפרון (6.5%). זו ההשקעה הרביעית של מבטח שמיר בחברת סטארט-אפ, לאחר שהשקיעה בשנים האחרונות בחברות ניוטרון, וידאק ודוידסון - השקעות שעדיין מניבות לה הפסדים.

המהלך המשמעותי ביותר של מבטח שמיר בשנים האחרונות, היה הרכישה ולאחר מכן המכירה של מניות תנובה לחברת ברייטפוד הסינית, לצד קרן איפקס. מבטח שמיר מכרה במארס 2015 את החזקתה בתנובה בכ-1.8 מיליארד שקל ורשמה רווח לפני מס של כ-570 מיליון שקל. בעקבות המהלך קפץ שווי השוק של החברה ל-1.1 מיליארד שקל, אולם מאז הוא התכווץ לכ-765 מיליון שקל, בין השאר עקב חלוקות דיבידנדים של כ-152 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הציגה מבטח שמיר רווח נקי של 11 מיליון שקל והונה העצמי הסתכם בסוף ספטמבר ב-1.2 מיליארד שקל.

נציין כי אתמול (ג') התפוצץ מטען מאולתר ליד ביתו של שמיר בשכונת צהלה בצפון תל-אביב. בתקרית לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. לפני כשבועיים ניצל שמיר מאירוע שנחשד כניסיון חיסול, לאחר שמטען התפוצץ בסמוך לרכבו בחניון ברמת החייל בת"א.