ADO צפויה להציג עליית שווי של 580 מיליון אירו בנכסיה בברלין

זאת בתמיכת עליית שכר הדירה הממוצע בעיר ורכישת נכסים חדשים, שיסייעו לה ליהנות בסיכום שנתי מרווחי עתק ומהגדלה ניכרת בהון העצמי

שלמה זוהר / צילום: תמר מצפי
שלמה זוהר / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן איי.די.או (ADO), הפועלת בגרמניה, צפויה להציג בדוחותיה הכספיים רווחי עתק, בזכות עליית שווי משמעותית במיוחד של נכסיה, כפי שעדכנה הבוקר.

לפי הדיווח, החברה הבת שלה, איי.די.או פרופרטיז (ADO Properties), המרכזת את פעילותה, קיבלה אינדיקציה ראשונית (לא סופית ולא מחייבת) ממעריך שווי חיצוני המבצע עבורה את הערכות השווי, ולפיה שווי סך נכסיה צמח בכ-580 מיליון אירו (כ-2.3 מיליארד שקל), לשווי של כ-2.3 מיליארד אירו (כ-9.2 מיליארד שקל).

שערוך הנכסים צפוי להשתרשר לשורת הרווח של ברבעון הרביעי ובמקביל להגדיל את הונה העצמי של החברה.

איי.די.או, המנוהלת על-ידי שלמה זוהר, פועלת עבור קבוצת שיכון ובינוי של שרי אריסון בתחום השכרת דירות בברלין. ביולי 2015 הנפיקה החברה בגרמניה את הבת איי.די.או פרופרטיז, המרכזת עבורה פעילות זו, והיא נסחרת כיום בבורסת פרנקפורט בשווי של 1.35 מיליארד אירו, אחרי זינוק של כ-60% בערכה מאז ההנפקה.

לפי איי.די.או, כ-260 מיליון אירו מתוך עליית השווי מיוחסת לנכסים חדשים אותם רכשה החברה במהלך התקופה, ועיקר היתרה מקורה בעליית שווי נכסים שהיו בידיה טרם לכך. ככל הידוע, עיקר עליית השווי מקורה בעליית שכר הדירה הממוצע בברלין, שצמח באופן ניכר בתקופה האחרונה. חלק גדול מעליית השווי בנכסיה הוותיקים הגיעה מנכסים בהם מחזיקה איי.די.או במרכז ברלין וכן במערב העיר, שם ביצעה לפני כשנה וחצי השקעה גדולה של כ-450 מיליון אירו (כ-1.8 מיליארד שקל) ברכישת פורטפוליו נכסים גדול.

בחברה הדגישו כי האינדיקציה שסיפק מעריך השווי נבדקת וכי "נתון זה כאמור נמסר ל-ADO כטיוטה לא מחייבת, טרם השלמת כל הבדיקות, לפני שנתונים אלו נבחנו ובוקרו בידי רואי החשבון, וטרם שאושרו על-ידי הנהלת החברה". הנתונים יושפעו מן הממצאים הסופיים שיתקבלו בידי מעריך השווי, הערות גורמים מקצועיים ותנאי שוק.

גם במחצית שווי הנכסים זינק

לא נראה כי המשקיעים חוששים יתר על המידה מההסתייגויות שצירפה איי.די.או לעדכון. מנייתה נסחרה היום בעליות שהגיעו בצהריים לכ-4% והשלימו לה עלייה שנתית של קרוב ל-10%, שמשקפת כעת לחברה שווי של 1.2 מיליארד שקל.

כפי שמקובל בחברות נדל"ן רבות בכלל וכחלק מכך גם בגרמניה, הערכות שווי הנכסים מתבצעות פעמיים בשנה - במחציתה ובסיומה, ועליית השווי הנוכחית צפויה ביחס לשוויים כפי שהוצגו בסוף חודש יוני האחרון, שעמדו על כ-1.75 מיליארד אירו (כ-7 מיליארד שקל). מעריכת שווי הנכסים של איי.די.או היא חברת הנדל"ן הבינלאומית CBRE.

כבר בסיכום מחצית השנה איי.די.או הציגה עליית ערך משמעותית בנכסיה, של 543 מיליון שקל, בעיקר בתמיכת רכישות נכסים שונות שביצעה. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, שערוכי הנכסים עמדו על 533 מיליון שקל והרווח הנקי על 166 מיליון שקל.