נתוני האבטלה משכו את וול סטריט לסגירה שלילית

נתון התמ"ג הסופי לרבעון ה-3 עומד על 3.5% בהתאמה שנתית ■ מחיר הנפט עולה על רקע נתוני הצמיחה הטובים מהצפוי ■ מנגד - נתון תעסוקה מאכזב

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') במגמה שלילית. המסחר באירופה התנהל בירידות שערים, לאחר שמרבית הבורסות הבולטות באסיה ננעלו במגמה שלילית.

 

הנפט נסחר בתנודתיות, לאחר נתון מלאי הנפט המפתיע בארה"ב בשבוע שעבר - אל מול צפי לירידה של 2.5 מיליון חביות במלאי, דווקא התווספו לו 2.3 מיליון חביות. בנוסף, תאגיד הנפט הלאומי של לוב הודיע כי הוא מתכנן להגדיל את התפוקה העולמית בכ-270,000 חביות ליום.

בארה"ב התפרסמו מספר נתוני מאקרו משמעותיים. בין היתר, התפרסם הנתון הסופי של קצב צמיחת התמ"ג ברבעון השלישי של 2016, שעמד על 3.5% בהתאמה שנתית - נתון גבוה במיוחד. הצפי חזה צמיחה של 3.3% . 

בנוסף, התפרסם גם נתון תביעות האבטלה לשבוע הקודם. התחזיות צפו נתון של 255 אלף תביעות אבטלה חדשות, אך בפועל נרשמו 275 אלף תביעות חדשות. 

בשוק האג"ח נרשמה יציבות כשהתשואות של אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים עולות ב-2 נקודות ל-2.55%.

 

ענקית בתי המרקחת האמריקאית, Rite Aid (סימול: RAD), פרסמה היום את דוחותיה הרבעוניים. החברה הציגה רווח של 2 סנט למניה, לעומת תחזיות האנליסטים שצפו רווח של 3 סנט למניה. תאגיד ההחזקות Walgreens  מקווה להשלים את רכישת רשת Rite Aid עד לתחילת 2017, תמורת סכום של כ-9.4 מיליארד דולר. על מנת להסיר חסמים רגולטוריים הנוגעים לעסקה, מכרה Rite Aid כ-860 חנויות לרשת Fred.

טבע  ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה כי הגיעה להסכם עם הממשל האמריקאי לפיו תשלם קנס של 520 מיליון דולר לאחר שנחשדה במעורבות בפרשת שחיתות ברוסיה, אוקראינה ומקסיקו. המשקיעים אוהבים את ההודעה של החברה מאחר והחברה גם הפרישה את הסכום בדוחות הכספיים, כך שההוצאה כבר מגולמת בתוצאות הכספיות וכן בשל העובדה כי ההסכם מסיר עננה שעלולה הייתה להיות משמעותית עבור החברה. יש לציין כי נגד טבע מתנהלת חקירה נוספת בארה"ב בחשד לתיאום מחירים.