נעילה חיובית בוול סטריט; פורסמו נתוני מאקרו בארה"ב

מארק צוקרברג החליט למכור כ-800 אלף מניות פייסבוק ■ בנקים אירופיים הגיעו להסדרים מול הרשויות בארה"ב ■ ביום שני, לרגל חופשת חג המולד, לא יתקיים מסחר בוול סטריט

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה חיובית. ביום שני הקרוב לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת חג המולד.

 

בתחום המאקרו, התפרסמו נתוני מכירות של בתים חדשים - שעמדו על 592 אלף מכירות, לעומת תחזית ל-575 אלף - ומדד סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן, שעומד על 98.2 נקודות, בהתאם לצפי.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "בטווח הארוך, שינויים מהותיים במדיניות הפיסקאלית בארה"ב עשויים להביא לשיפור ברווחיות הפירמות, ולצד זאת עלולים להיות מלווים בהתפתחות גורמי סיכון לכלכלה העולמית (קיטון בסחר העולמי, גידול נוסף בחוב הממשלתי, עלייה בסביבת האינפלציה, סיכוני מטבע ועוד). לאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ. אנו ממשיכים לתת עדיפות לענפי הטכנולוגיה, הפיננסים, התעשייה והתחבורה. אם כי בטווח הקצר יתכן תיקון מסויים לעליות החדות שנרשמו לאחרונה בענפים אלו".

מייסד ומנכ"ל פייסבוק , מרק צוקרברג, מכר כ-798,000 מניות בחברה כחלק ממהלך מתוכנן מראש.

באירופה ננעלו המדדים במגמה מעורבת. דויטשה בנק  הגיע להסכמות עם הרשויות בארה"ב, לפיהן הוא ישלם קנס בגובה של 7.2 מיליארד דולר על חלקו במשבר הסאב-פריים בארה"ב לפני קרוב לעשור. כך הודיע הבנק הבוקר.

הודעת הבנק הגרמני התפרסמה על רקע דיווחים כי הבנק השוויצרי קרדיט סוויס הגיע להבנות עם משרד המשפטים האמריקאי על תשלום קנס בגובה של 5.3 מיליארד דולר עבור חלקו במשבר הסאב-פריים. 

מניית לוקהיד מרטין  ריכזה עניין שלילי לאחר שהנשיא הנבחר דונלד טראמפ שוב צייץ בנוגע לעלות הגבוהה של פרויקט מטוס הקרב החמקן F-35. 

מניית טבע  ריכזה עניין גם היא, לאחר שהחברה דיווחה אמש כי הגיעה להסכם עם הממשל האמריקאי לפיו תשלם קנס של 520 מיליון דולר לאחר שנחשדה במעורבות בפרשת שחיתות ברוסיה, אוקראינה ומקסיקו. המשקיעים אהבו את ההודעה של החברה מאחר והחברה גם הפרישה את הסכום בדוחות הכספיים, כך שההוצאה כבר מגולמת בתוצאות הכספיות וכן בשל העובדה כי ההסכם מסיר עננה שעלולה הייתה להיות משמעותית עבור החברה. יש לציין כי נגד טבע מתנהלת חקירה נוספת בארה"ב בחשד לתיאום מחירים. 

חברת הביומד נוירודרם  השלימה אמש גיוס מדף של 86.2 מיליון דולר. החברה יצאה להנפקת בזק ב-8 לדצמבר וגייסה 75 מיליון דולר ואתמול נודע כי הבנקאים בהנפקה מימשו את מלוא אופציית הגרין שאו כך שלקופתה של החברה מרחובות נכנסו עוד 11.2 מיליון דולר. באופנהיימר ממשיכים לדרג את מניית NDRM בהמלצת Outperform , ומעלים את מחיר היעד למניה מ-24 דולר ל-30 דולר.