נתניהו: ממשל טראמפ החדש ילחם בהחלטה זו מלחמת חורמה

רה"מ מגנה הערב את החלטת מועצת הביטחון בנוגע להתנחלויות: "ההחלטה באו"ם מעוותת ומבישה" ■  "אתמול ביצע ממשל אובמה מחטף. ההחלטה לא רק שאינה מקרבת את השלום, היא מרחיקה אותו"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

"ההחלטה באו"ם מעוותת ומבישה" פתח רה"מ בנימין נתניהו את נאומו הערב (שבת), בתגובה ראשונה להחלטת מועצת הביטחון. "היא קובעת שהכותל המערבי היא שטח כבוש. אין אבסורד גדול מזה מאשר לקרוא לכותל המערבי  ולרובע היהודי שטח כבוש.

"אתמול ביצע ממשל אובמה מחטף. ההחלטה לא רק שאינה מקרבת את השלום, היא מרחיקה אותו. היא פוגעת בצדק, היא פוגעת באמת. תחשבו על האבסורד - חצי מיליון בני אדם נטבחים בסוריה, רבבות נשחטים בסודן, ובמועצת הביטחון בורחים להיטפל דווקא לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.

"אני רוצה לומר לכם שזה לא יעזור להם. אנחנו דוחים את ההחלטה הזו על הסף. ההחלטה הזו תבוטל. היא תבוטל על ידי עמידה איתנה שלנו ושל בעלי בריתנו. אני מזכיר לכם שנסוגנו מעזה, זה שיפר את היחס באו"ם? קיבלנו אלפי רקטות וקיבלנו את דוח גולדסטון. אנחנו למדנו את הלקח הזה. לשם אנחנו לא הולכים. אבל אנחנו לא לבד. שוחחתי אמש עם מנהיגים אמריקאים רבים. שמחתי לשמוע מחברי הקונגרס האמריקאים שהם יילחמו בהחלטה הזו בכל הכוח העומד לרשותם. שמעתי אותו דבר בדיוק בממשל הנכנס, שיילחמו בהחלטה זו מלחמת חורמה.

"נמאס לנו. לא ניתן לאיש לפגוע במדינת ישראל. אפסיק מימון ל-5 מוסדות של האו"ם. אנחנו במסע של שיפור מערכות היחסים שלנו עם מדינות העולם. ייקח זמן עד שההחלטות שלהם ישתקפו במועצת האו"ם. אבל בהפוך על הפוך ייתכן שההחלטה השערורייתית אמש תאיץ את התהליך הזה, כיוון שזה הקש ששבר את גב הגמל. 

"הערב אני אומר לכם, מהעז הזה עוד ייצא מתוק, והבא לקלל עוד ייצא מברך. כאן בערב חנוכה אני עומד ליד המכבים בני זמננו, חיילי צהל ופצועי צהל הגיבורים, אני מצדיע לכם ואני אומר באופן ברור: האור יגרש את החושך. חג חנוכה שמח".